واکنش ها به تحولات قدس/هشدار حماس به رژیم صهیونیستی

کد خبر: 1142112

وزارتخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین به رایزنی درباره تحولات قدس و مسجدالاقصی پرداخت و رژیم صهیونیستی را مسئول تبعات اقداماتش دانست.

واکنش ها به تحولات قدس/هشدار حماس به رژیم صهیونیستی

به نقل از الجزیره، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: شورای امنیت باید به قطعنامه‌هایش احترام بگذارد و اینکه قدس بخش لاینفک اراضی فلسطینی است. اسرائیل تصمیم به تشدید اقدامات تنش‌زا با هدف سرپوش گذاشتن بر شکستش در یهودی سازی قدس و فرار از راه حل سیاسی نزاع، گرفته است.

تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مسئول کامل تبعات ادامه اقدامات در قدس است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که ادامه اقدامات علیه قدس و مقدسات آن و فلسطینی‌ها نشان از عدم توجه تل‌آویو به صلح است.

روز گذشته هم محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا پیرامون تحولات فلسطین رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس تشکیلات خودگردان در تماس تلفنی با بلینکن بر مخالفت قاطع با هرگونه تغییر در وضع تاریخی موجود در قدس تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین گفت که یورش صهیونیست‌ها به شهرها، روستاها و اردوگاه‌های فلسطینی اگر ادامه داشته باشد به پیامدهای وخیمی منجر خواهد شد./مهر

هشدار حماس به رژیم صهیونیستی

حماس ضمن درخواست از فلسطینی ها برای حضور در مسجدالاقصی در ایام باقیمانده ماه رمضان به منظور جلوگیری از تعرضات صهیونیستها، به تل آویو هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، حماس ضمن درخواست از فلسطینی‌ها برای حضور در مسجدالاقصی و قدس در ایام باقیمانده ماه مبارک رمضان برای حمایت از مسجدالاقصی و مقابله با صهیونیست‌ها، تاکید کرد: اشغالگران و شهرک نشینان جایی در مسجدالاقصی ندارند و تحرکات آنها برای تقسیم زمانی و مکانی راه به جایی نخواهد برد.

حماس اعلام کرد: حملات و یورش‌های صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی هویت اسلامی و عربی این مسجد را تغییر نخواهد داد و ما با تمام توان از آن حمایت خواهیم کرد. ما درباره حماقت ذبح قربانی یا اجازه دادن به برگزاری راهپیمایی پرچم‌ها در نزدیکی مقدساتمان هشدار می‌دهیم.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد: سران اشغالگر مسئول کامل تبعات اقدامات خطرناک و تحریک آمیز هستند. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که از برخورد دوگانه با ملت ما و آرمان آن دست بردارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها