جنگ اوکراین/واکنش مسکو به پمپاژ کمک نظامی آمریکا به کی‌یف/ روسیه: آتش‌بس در اوکراین فعلا امکان‌پذیر نیست

کد خبر: 1142977

سفیر روسیه در آمریکا گفت کمک‌های نظامی واشنگتن به اوکراین کمکی به حل بحران جنگ اوکراین نمی‌کند و واشنگتن تنها بر روی آتش جنگ اوکراین سوخت می‌ریزد.

جنگ اوکراین/واکنش مسکو به پمپاژ کمک نظامی آمریکا به کی‌یف/ روسیه: آتش‌بس در اوکراین فعلا امکان‌پذیر نیست

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا امروز (دوشنبه) در واکنش به اقدامات آمریکا برای عرضه کمک چند صد میلیون دلاری به اوکراین گفت که بسته جدید کمک نظامی 800 میلیون دلاری واشنگتن به «کی‌یف»، به حل و فصل درگیری‌های اوکراین کمک نمی‌کند.

آنتونوف در مصاحبه با شبکه روسی «روسیه 24» گفت: «موضوع پمپاژ کی‌یف با تسلیحات نه در روسیه و نه در کشورهای دیگر قابل درک نیست. از نظر روزنامه‌نگاری، آنچه که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند، ریختن سوخت بر روی آتش است. بخاطر این سلاح‌ها، مردم در حال از بین رفتن و کشته شدن هستند».

وی ادامه داد: «احتمالاً درباره (بسته کمک نظامی) 800 میلیون دلاری شنیده‌اید-این مبلغی است که واشنگتن قرار است به اندازه آن سلاح به کی‌یف عرضه کند. رقم بزرگی است. کمکی به یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک برای اوضاع در این کشور شرق اروپا نمی‌کند».

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش از این در گفت‌وگو با شبکه ریانووستی تأیید کرد که روسیه به تمامی کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا در خصوص ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشت ارسال کرده است که البته محتوای آن را فاش نکرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که هرگونه محموله‌ای که حامل تسلیحات به اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود و وزارت خارجه روسیه نیز تصریح کرد که کشورهای عضو ناتو با عرضه تسلیحات به اوکراین، «با آتش‌ بازی می‌کنند».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز اخیراً‌تأکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات غرب کمکی به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین نمی‌کند و تأثیرات منفی به همراه خواهد داشت.

آنتونوف در مصاحبه خود همچنین در خصوص موضع روسیه درباره روابط واشنگتن و مسکو گفت که روسیه در روابط با ایالات متحده بیش از آنکه به دنبال توسعه روابط باشد، خواهان ثبات روابط با واشنگتن است.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» پنجشنبه (۲۵ فروردین) گزارش داده بود به یادداشت روسیه به آمریکا درخصوص تأمین تسلیحات برای اوکراینی‌ها دست یافته است. این روزنامه نوشت، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک رسمی به واشنگتن ارسال کرده و در آن به آمریکا و متحدانش اخطار درباره محموله «حساس‌ترین» سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین و «عواقب بی‌سابقه» چنین اقدام تنش‌زایی هشدار داده است.

صبح امروز (دوشنبه) رسانه‌ها گزارش کردند که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در سفر از پیش اعلام نشده روز گذشته (یکشنبه) به «کی‌یف» پایتخت اوکراین اعلام کردند که واشنگتن ۷۱۳ میلیون دلار بودجه نظامی برای اوکراین و پانزده کشور اروپایی دیگر تخصیص داده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده در سفر به کی‌یف اعلام کردند که ایالات متحده در صدد عرضه بیش از ۳۲۲ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین برای مقابله با روسیه است و باقی کمک‌های نظامی به کشورهای شرق و مرکز اروپا و بالکان ارائه می‌شود.

طبق این گزارش، کمک نظامی جدید آمریکا به همراه فروش ۱۶۵ میلیون دلار مهمات غیر آمریکایی که با سلاح های دوران شوروی که اوکراینی ها استفاده می‌کنند، سازگار است، مجموع کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین را از زمان تهاجم به ۳.۷ میلیارد دلار می رساند.

«جو بایدن» پنجشنبه هفته گذشته از برنامه خود برای ارسال کمک‌های نظامی جدید به اوکراین به مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار خبر داد که راکت‌های دوربرد «هویتزر»، پهپادهای ساحلی، خودروهای زرهی، تسلیحات قابل حمل ضدخوایی و ضد تانک را شامل می‌شود. آمریکا همچنین ارسال سامانه‌های ضدهوایی از اسلواکی به اوکراین را تسهیل کرده و در ازای آن، سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» در اسلواکی مستقر کرده است./فارس

 مذاکره آمریکا و اوکراین درباره استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه

نخست وزیر اوکراین در گفتگو با تلویزیون سی بی اس آمریکا اعلام کرد که کی‌یف و واشنگتن در حال مذاکره درباره استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای ارائه کمک های مالی به اوکراین هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، دنیز شمیهال، نخست وزیر اوکراین در گفتگو با تلویزیون سی بی اس آمریکا اعلام کرد که کی‌یف و واشنگتن در حال مذاکره درباره استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای ارائه کمک های مالی به اوکراین هستند.

بر اساس متن این مصاحبه که روز یکشنبه منتشر شد، شمیهال گفت: ما این مذاکرات را با ایالات متحده و با همه شرکای خود داریم.

وی در ادامه تأکید کرد که این یک وظیفه و هدف بین المللی بسیار مهم است؛ هدفی برای همه جهان متمدن تا راه حلی درباره مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه و استفاده از آن برای برای بازیابی مالی اوکراین پیدا شود.

شمیهال در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین ماهانه به 5 میلیارد دلار کمک مالی نیاز دارد، پاسخ مثبت داد و گفت که گروه 20، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی با این مبلغ موافق هستند.

وی گفت: مذاکرات زیادی با کشورهای گروه 20، وزرای دارایی این کشورها، سازمان مالی بین المللی، صندوق بین المللی پول، بانک جهانی داریم. همه آنها این مقدار را تایید می کنند و همه آنها به این موضوع آگاه هستند که ما به حمایت های بشردوستانه برای آوارگان داخلی نیاز داریم.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده پیشتر گفته بود که آمریکا هنوز مطمئن نیست که دارایی های توقیف شده روسیه می تواند برای کمک به اوکراین هزینه شود، زیرا ایالات متحده باید عواقب آن را بسنجد.

بر اساس این گزارش، در 24 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از عملیات نظامی ویژه ای در اوکراین خبر داد. وی تاکید کرده بود که مسکو هیچ برنامه ای برای اشغال سرزمین های اوکراین ندارد.

پس از آن، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و برخی کشورهای دیگر تحریم هایی را علیه اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه اعمال کردند.

وزیر دفاع آمریکا: اوکراین در صورت دریافت تجهیزات مناسب، می‌تواند پیروز شود

وزیر دفاع آمریکا گفت که اوکراین در صورت دریافت تجهیزات و پشتیبانی مناسب می‌تواند در جنگ با روسیه پیروز شود.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که اگر اوکراین تجهیزات و پشتیبانی مناسب دریافت کند، می‌تواند در جنگ با روسیه پیروز شود.

به گزارش الجزیره،‌ وزیر دفاع آمریکا افزود: به کمک خود به اوکراین ادامه خواهیم داد تا این اطمینان را حاصل کنیم که کی‌یف تجهیزات مورد نیازش را در اسرع وقت به دست خواهد آورد.

آستین این اظهارات را در حالی مطرح می‌کند که روسیه پیشتر در پیامی هشدارآمیز به آمریکا اعلام کرد که تا از ارسال تسلیحات بیشتر برای اوکراین خودداری کند، در غیر این صورت با «تبعات غیر قابل پیش‌بینی» مواجه خواهد شد.

مسکو در یادداشتی دیپلماتیک هشدار داد که اقدام آمریکا و ناتو در ارسال سامانه‌های تسلیحاتی حساس‌تر به اوکراین در حال افزودن هیزم به آتش درگیری در آنجاست و می‌تواند تبعات غیر قابل پیش‌بینی به همراه داشته باشد.

وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا یکشنبه برای دیدار و گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با قطار از لهستان وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شدند.

مشاور زلنسکی بدون اشاره به جزئیات دیدار زلنسکی و بلینکن و آستین در کی‌یف گفت: مقامات آمریکایی اگر برای اعطای سلاح آمادگی نداشتند، نباید به اینجا می‌آمدند.

سفر آستین و بلینکن به کی‌یف، اولین سفر نمایندگانی از دولت آمریکا به اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه به شمار می‌رود.

 خشم کی‌یف از مخالفت اتریش با عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

مخالفت اتریش با عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا، خشم کی‌یف را به دنبال داشت.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، مخالفت «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش با عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا، خشم دولت کی‌یف را برانگیخت.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه تندی علیه اتریش نوشت: «اظهارات وزیر امور خارجه اتریس درباره آینده اروپایی اوکراین ما را مأیوس کرد».

در این بیانیه ضمن متهم کردن شالنبرگ به نادیده گرفتن نظر مثبت پایه‌گذاران اتحادیه اروپا درباره عضویت اوکراین آمده است: «ما این اظهارات را به لحاظ راهبردی، کوته‌بینانه و مغایر با ارزش‌های یک اروپای متحد می‌دانیم».

بیانیه تند وزارت امور خارجه اوکراین با اشاره به اظهارات «دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه این کشور می‌افزاید، اوکراینی‌ها تا به حال بابت اشتباهات کشورهای اروپایی «بهای بسیار زیادی» پرداخته‌اند.

در بیانیه کی‌یف همچنین آمده است: «ادراکات مغرضانه آن‌ها از واقعیت، تا همین حالا نیز به‌لحاظ سیاسی و اقتصادی موجب تضعیف اروپا شده‌ و روسیه را قادر ساخته‌اند ثبات اتحادیه اروپا را به مخاطره انداخته و علیه کشورهای اروپایی خشونت به کار گیرد».

کی‌یف تأکید می‌کند که اوکراین به «پاسگاهی برای حفظ امنیت اروپا» تبدیل شده است و دلایل موجهی دارد که «خواستار به رسمیت شناختن عینی شایستگی‌ها و نقش راهبردی خود در اتحادیه اروپا» باشد.

روز گذشته (یکشنبه) روزنامه اتریشی «هویته» نوشت، شالنبرگ در یک نشست رسانه‌ای اعلام کرده وین از تعمیق روابط میان اتحادیه اروپا و اوکراین حمایت می‌کند اما با عضویت کامل کی‌یف موافق نیست.

به گفته وزیر امور خارجه اتریش، این کشور از مسیرهای دیگری از جمله ملحق شدن اوکراین به منطقه اقتصادی اروپا یا حفظ وضعیت فعلی روابط کی‌یف و بروکسل استقبال می‌کند.

اوکراین طی سال‌های گذشته بارها خواستار عضویت در اتحادیه اروپا و پیمان نظامی ناتو شد اما این درخواست‌ها با موافقت اعضا همراه نشدند. در این میان، مسکو بارها به اوکراین درباره عضویت در ناتو و رسیدن این پیمان نظامی به مرزهای روسیه هشدار داد. از زمان شروع درگیری‌های اوکراین، کی‌یف درخواست‌ها برای عضویت در اتحادیه اروپا را تشدید کرده است.

اواخر فروردین بود که «ایهور ژوفکوا» معاون دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت که این کشور پرسشنامه‌ای را تکمیل کرده که نقطه شروع اتحادیه اروپا برای تصمیم‌گیری درباره عضویت کی‌یف خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا این پرسشنامه را در سفرش به کی‌یف در هشتم آوریل (۱۹ فروردین) به زلنسکی داد و متعهد شد که تلاش اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا پس از تهاجم روسیه به این کشور، سریع‌تر آغاز شود.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا از زمان شروع «عملیات ویژه روسیه» در اوکراین، ضمن اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه، حمایت‌های مالی و نظامی زیادی به سمت کی‌یف روانه کرده‌اند.

چندی پیش «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از سفر به اوکراین در جمع خبرنگاران از تمایل اتحادیه اروپا برای پایان دادن به جنگ اوکراین با توسل به زور و گسترش کمک‌های نظامی به اوکراین خبر داد.

 بورل با تأکید بر لزوم گسترش کمک‌های نظامی به اوکراین و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه جنگ اوکراین باید در میدان نبرد به پیروزی ختم شود، گفت: «بله، جنگ‌ها در میدان‌های نبرد، پیروز می‌شوند یا به شکست منجر می‌شود. ما درباره گسترش کمک به اوکراین بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد».

وی سپس از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا سلاح‌هایی را که درخواست کرده است، در اختیار این کشور قرار دهد و تأکید کرد که ظرف چند روز و نه چند هفته پیش رو باید تصمیماتی را برای کمک به اوکراین اتخاذ کنند و اتحادیه اروپا در همین راستا هر آنچه را می‌تواند برای کمک به اوکراین به کار گیرد.

پدافند روسیه دو پهپاد ترکیه‌ای اوکراین را سرنگون کرد

پدافند روسیه از سرنگون کردن دو فروند پهپاد ارتش اوکراین در خطوط مرزی خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش روسیه روز دوشنبه از سرنگون کردن دو فروند پهپاد ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «ان دی تی وی» نیروهای روسیه اعلام کردند که دو فروند پهپاد اوکراینی را نزدیک مرز سرنگون کردند. «رومن استاروویت» فرماندار منطقه «کورسک» گفت: «امروز ساعت ۴:۱۵ صبح به وقت محلی خدمه پدافند هوایی روسیه دو پهپاد اوکراینی را در منطقه "رایلسکی" در مرز با اوکراین سرنگون کردند».

وی گفت که این سانحه هیچ تلفات جانی، جراحت یا خسارتی به بار نیاورد و اوضاع کاملا تحت کنترل است. برخی منابع خبری نوع این پهپادهای اوکراین را «بیرقدار» [ساخت ترکیه] اعلام کردند.

خبرگزاری «رویترز» اخیرا  به نقل از منابع نزدیک به دولت ترکیه گزارش داد که روسیه از آنکارا بابت فروش پهپادهای تهاجمی بیرقدار به اوکراین گله‌مند است.

این منبع در مصاحبه با خبرنگاران در واکنش به این مساله گفت، فروش پهپادهای بیرقدار توسط یک شرکت خصوصی ترکیه صورت گرفته و قرارداد فروش سلاح بین دو دولت نیست.

بر اساس این گزارش، این منبع ترکیه‌ای  افزود: «روس‌ها از فروش این پهپادها به اوکراین ناراحت هستند و هر چند روز گلایه می‌کنند و همچنان شاکی هستند. اما قبلا به آنها پاسخ دادیم... که این شرکت‌ها خصوصی هستند و خرید این پهپادها هم قبل از شروع جنگ انجام شده است».

ترکیه روابط نزدیکی با روسیه در زمینه های دفاعی، انرژی و تجارت دارد و به بخش گردشگری روسیه بسیار وابسته است. با این حال شرکت ترکیه‌ای «بایکار» به‌رغم اعتراضات زیاد مسکو دهها پهپاد به اوکراین فروخته است و قبل از شروع عملیات نظامی روسیه قراردادی را برای تولید مشترک این پهپادها با اوکراین امضا کرده بود که موجب خشم بیشتر مسکو شد.

رویترز پیش از این نیز گزارش داده بود که اوکراین در سه‌ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۳۰ برابر بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته از ترکیه تجهیزات دفاعی خریده است.

اوکراین در سال‌های اخیر بیش از بیست فروند پهپاد بیرق‌دار تی‌بی‌۲ (TB2) از ترکیه خریده است و در تاریخ ۲۷ ژانویه نیز ۱۶ فروند دیگر سفارش داد که در اوایل ماه مارس تحویل شد.

چندی قبل نیز چند تحلیلگر امور نظامی آمریکایی  با بررسی تحولات اوکراین و استفاده این کشور از پهپادهای «بیرقدار» ساخت ترکیه نوشتند، روسیه در نبرد پهپادی با اوکراین  برتری کامل ندارد، اما بیرقدارهای اوکراین نمی‌توانند پشتیبانی هوایی نزدیک ارائه دهند زیرا آنها برابر پدافند هوایی روسیه بسیار آسیب پذیر هستند.

 «کریستن فونتنروز» و «اندی دربی» در تحلیل خود عنوان کردند که «زمان» یک عامل مهم است. در ترکیه، چرخه تولید بیرقدار کند است، به این معنی که آنکارا نمی‌تواند تعداد مورد نیاز را به موقع در اختیار اوکراین قرار دهد.

همچنین، حتی اگر اوکراینی‌ها با پهپادهای ترکیه به خوبی عمل کنند، باز هم زمان می‌برد تا در عملیات زمینی درگیر شوند. آنها در ارائه پشتیبانی هوایی نزدیک شکست خورده‌اند، زیرا این سیستم هنوز برابر دفاع هوایی آسیب پذیر است

 روسیه: آتش‌بس در اوکراین فعلا امکان‌پذیر نیست

معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد امروز دوشنبه گفت آتش‌بس در اوکراین فعلاً در دست بررسی نیست.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد امروز دوشنبه (25 آوریل) مسکو فعلاً اعتقاد ندارد که آتش‌بس در اوکراین امکان‌پذیر باشد.

طبق گزارش خبرگزاری روسیه‌ای ایتارتاس، «دیمیتری پولیانسکی» به رسانه‌ها گفت: «درخواست‌هایی برای آتش‌بس وجود دارد. ما کریدورهای بشردوستانه را باز کردیم که البته روسیه از آنها استفاده نمی‌کند. فکر نمی‌کنیم آتش‌بس در حال حاضر جزو گزینه‌های تحت بررسی باشد چون تنها فایده‌ای که خواهد داشت این خواهد بود که به نیروهای اوکراین فرصت می‌دهد تجدید قوا کنند و صحنه‌سازی‌های تحریک‌آمیز بیشتری مثل بوچا ایجاد کنند.»

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

روسیه: 6 ایستگاه ارسال تسلیحات خارجی به اوکراین را هدف قرار دادیم

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه خبر داد که 6 ایستگاه ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی خارجی به اوکراین را هدف قرار داده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه خبر داد که نیروهای این کشور روز دوشنبه 27 تاسیسات نظامی اوکراین را با موشک‌های بسیار دقیق هدف قرار داده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، 6 ایستگاه در منطقه دونباس که از طریق آن تسلیحات و تجهیزات نظامی خارجی به اوکراین تحویل داده می‌شود، منهدم شده است.

وزارت دفاع روسیه اضافه کرد که طی روز دوشنبه، 4 پهپاد اوکراینی در مناطق ایزیوم، دونتسک و خارکیف سرنگون شده‌اند.

از سوی دیگر، ستاد مشترک ارتش اوکراین نیز خبر داد که روسیه تلاش دارد تا مسیرهایی را که کمک‌های نظامی خارجی از سوی غربی‌ها به اوکراین ارسال می‌شود را هدف قرار دهد.

ستاد مشترک ارتش اوکراین اضافه کرد که نیروهای روس اقدام به شلیک موشک از بمب‌ افکن‌های راهبردی، کشتی‌ها و زیردریایی‌ها می‌کنند.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده و از جمله ارتباط چند بانک این کشور با سامانه پیام‌رسان بانکی سوئیفت را قطع کرده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها