توصیه انور قرقاش به عراقی ها

کد خبر: 1165514

یک مقام اماراتی در واکنش به اتفاقات اخیر در عراق، ثبات عراق را به منزله ثبات منطقه خواند و خواستار حل مسائل از طریق گفت‌وگو شد.

توصیه انور قرقاش به عراقی ها

«انور قرقاش» مشاور امور دیپلماتیک رئیس امارات به آشوب طرفداران «سید مقتدی صدر» در عراق واکنش نشان داد.

وی در توییتر نوشت: ثبات عراق، ثبات منطقه و تقویت امنیت آن است و همانطور که برای شهروند عراقی یک اولویت است دغدغه عربی و منطقه‌ای نیز هست؛ از این منظر ما به عراقی باثبات، شکوفا و قادر به حل مسائل داخلی از طریق گفت‌وگو و توافق چشم دوخته‌ایم تا نقش پیشگام و حیاتی خود را در سطح عربی و منطقه‌ای بازیابد.

با حضور دوباره حامیان آشوبگر جریان صدر به «منطقه سبز» (الخضراء) و در صحن پارلمان، شرایط سیاسی عراق متشنج‌تر از قبل پیش می‌رود.

در حالی که در هفته پیش، پس از ۱۰ ماه با معرفی «محمد شیاع السودانی» امیدها برای تشکیل دولت جدید زنده شد و پارلمان نیز آماده انتخاب رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس پارلمان می‌شد، تظاهرات حامیان جریان صدر برای مخالفت با روند سیاسی، شرایط را پیچیده کرد.

حامیان مقتدی صدر برای بار دوم در ۷۲ ساعت، روز شنبه وارد صحن پارلمان شدند. «ابراهیم الجابری» رئیس دفتر مقتدی صدر در بغداد نیز که به میان حامیانش رفته بود، از تحصن نامحدود در صحن پارلمان خبر داد؛ بنابراین حامیان صدر شب را در پارلمان و محوطه منطقه سبز سپری کردند و همچنان نیز در صحن به حالت تحصن به سر می‌برند. طرفداران جریان صدر دیشب در صحن پارلمان مراسم سینه‌زنی نیز برگزار کردند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها