امارات: در تلاش برای دستیابی به بهترین روابط با ایران هستیم

کد خبر: 1141051

مشاور رئیس امارات متحده عربی در امور دیپلماتیک تأکید کرد کشورش در تلاش برای دستیابی به بهترین روابط با ایران است.

امارات: در تلاش برای دستیابی به بهترین روابط با ایران هستیم

یک مقام ارشد امارات متحده عربی گفته که کشورش بایستی برای اطمینان یافتن از ثبات و رفاه در منطقه بایستی به دنبال روابط خوب با ترکیه و ایران باشد.

«انور قرقاش»، مشاور رئیس امارات امروز پنجشنبه (25 فروردین/ 14 فوریه) گفت: «واقعیت‌های سیاسی بین‌المللی نشان می‌دهند که اقدامات جمعی بهترین راه برای دستیابی به نتایج مثبت و کاستن از اثرات منفی است. اقدامات جمعی علی‌رغم آنکه در منطقه ما بنا به دلایل متعدد با موانع زیادی مواجه شده‌اند لازم و ضروری هستند.»

این مقام امارات متحده عربی در ادامه تصریح کرد: «با توجه به تغییرات کنونی در منطقه لازم است با کشورهایی که سیاست‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به ما دارند مسائلمان را با تلاش برای رسیدن به فهم مشترک و کنار گذاشتن اختلافات به صورت صلح‌آمیز حل کنیم.»

انور قرقاش در ادامه به روابط کشورش با ایران اشاره کرد و گفت: «به عنوان مثال ایران کشور همسایه ما است و ما سعی می‌کنیم بهترین روابط را با این کشور داشته باشیم. ترکیه، شریک ما در تلاشی مشترک برای رسیدن به رفاه است و ما همچنین از چشم‌اندازهای موجود در توافقات ابراهیم حمایت می‌کند.»

قرقاش در ادامه، «امنیت امارات» را خط قرمز این کشور خواند و گفت ابوظبی، تجاوز به این خط قرمز را نخواهد پذیرفت. او گفت: «از این خط قرمز بایستی با استفاده از همه ابزارهای موجود از جمله منابع انسانی، منابع دفاعی، آگاهی‌های عمومی و از طریق ایجاد ائتلاف‌های بین‌المللی محافظت کرد.»

امارات متحده عربی یکی از کشورهای عضو ائتلافی به رهبری عربستان سعودی است که از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده‌اند.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند. کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها