موضع کرملین درباره نخست وزیر جدید انگلیس

کد خبر: 1173141

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد روابط لندن و مسکو در دوره نخست وزیر جدید انگلیس رو به وخامت نرود.

موضع کرملین درباره نخست وزیر جدید انگلیس

 به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو امیدوار است به قدرت رسیدن «لیز تراس» در انگلیس به تیرگی بیشتر در روابط دو کشور منجر نشود.

« دیمیتری پسکوف» روز سه شنبه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی «آر بی سی»با یادآوری رویکرد خصمانه پیشین نخست وزیر جدید انگلیس در قبال روسیه اعلام کرد که وی پیشتر سخنان خصمانه ای علیه روسیه بیان کرده، با این حال مسکو امیدوار است که روابط با لندن وخیم تر نشود.

سخنگوی کاخ کرملین افزود: تصور می کنم در شرایطی کنونی که روابط روسیه و انگلیس در آن قرار دارد، تنها می توانیم به یک چیز امیدوار باشیم، این که اوضاع بدتر نشود. اگرچه تصور اینکه چقدر می تواند اوضاع وخیم شود دشوار است.

پسکوف با یادآوری رویکرد ضد روسی تراس گفت: وی هیچ چیز خوبی در مورد ما نگفت. علاوه بر این، با تأسف می توانم بگویم که اظهارات او ( در قبال روسیه) کاملاً تهاجمی، غیر دوستانه و غیرسازنده بود. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه بار دیگر تاکید کرد احتمال وخامت بالقوه اوضاع میان روسیه و انگلیس را نمی توان رد کرد.

تراس، که دیروز با رأی اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس به عنوان رهبر جدید این حزب و نخست‌وزیر انگلیس تعیین شد، امروز به کاخ سلطنتی بالمورال رفت و «ملکه الیزابت دوم» حکم نخست‌وزیری او را تأیید کرد.

لیز تراس، پانزدهمین نخست‌وزیری است که حکم نخست‌وزیری را از ملکه ۹۶ ساله انگلیس دریافت می‌کند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها