کرملین: همکاری با ایران ماهیت پراکنده ندارد

کد خبر: 1162896

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز با تأکید بر مستحکم بودن پایه‌ های مراودات میان مسکو- تهران تأکید کرد: مدت‌هاست به دنبال روابط اقتصادی با ایران بوده‌ایم .

کرملین: همکاری با ایران ماهیت پراکنده ندارد

به نقل از خبرگزاری تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز در سخنانی تصریح کرد که همکاری این کشور با تهران، مسیر سیاست خارجی دیرینه مسکو است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در گفتگو با کانال یک روسیه در این باره ادامه داد: تماس‌ ها میان روسیه با ایران پراکنده نبوده، بلکه مسیر بلندمدت سیاست خارجی این کشور است.

«دیمیتری پسکوف» در این باره اضافه کرد: همکاری با ایران ماهیت پراکنده ندارد، بلکه مسیر بلندمدت سیاست خارجی ما بوده است. ما مدت‌ هاست که به دنبال روابط اقتصادی با ایران بوده‌ ایم و این روابط تاریخی بسیار طولانی و پایه محکمی دارد.

این مقام روسیه در توضیح روابط طولانی مسکو با تهران به پروژه مشترک نیروگاه اتمی بوشهر اشاره کرد که با همکاری ایران و روسیه آغاز شد.

پسکوف در پایان تصریح کرد: همکاری دو کشور آینده محور است. این رابطه دارای سابقه ای مستحکم و آینده ای درخشان در جهت منافع دو طرف خواهد بود.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ساعاتی پیش وارد تهران شد و مورد استقبال مقامات ایرانی قرار گرفت.

رئیس جمهور روسیه در ادامه این سفر با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دیدار وگفتگو کرد./مهر

مذاکرات برای صادرات غلات از اوکراین به‌زودی ادامه می‌یابد

سخنگوی کرملین در سخنانی اعلام کرد که روسیه آماده است تمام تلاش خود را برای عرضه غلات اوکراین به بازارهای جهانی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز در خصوص آخرین وضعیت صادرات غلات از بنادر اوکراین با شبکه تلویزیونی (Perviy Channel) مصاحبه کرد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه ضمن اشاره به برگزاری اجلاس هفته گذشته میان هیئت‌ های نظامی ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل در استانبول، ادر این باره گفت: انتظار داریم این مذاکرات در آینده نزدیک ادامه یابد.

دیمیتری پسکوف با اعلام آمادگی روسیه برای کمک به حل بحران غذایی در جهان، اضافه کرد: دلیل این بحران وضعیت اوکراین است و نه غلات آن. این فقط بخش کوچکی است. با این وجود روسیه آماده است هر ابتکاری را برای اطمینان از رسیدن غلات اوکراین به بازارهای جهانی انجام دهد.

در همین ارتباط، وزیر دفاع ترکیه از احتمال برگزاری نشست دیگری با محوریت صادارت غلات اوکراین در هفته جاری خبر داد.

«خلوصی آکار» در این باره گفت که مقامات روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل به احتمال زیاد در این هفته به منظور رایزنی بر سر از سرگیری صادرات غلات اوکراین از دریای سیاه با هم دیدار خواهند کرد.

بنا به گفته وزیر دفاع ترکیه، توافق بر سر یک طرح مشتمل بر اصول کلی در رابطه با کریدور صادراتی صورت گرفته است و بنابراین نشستی بین همه طرف ها برای بحث بر سر جزئیات این طرح در این هفته برگزار می شود.

آکار در ادامه یادآور شد که موضوعاتی از جمله مسائل فنی همانند تشکیل مرکز نظارت در استانبول، شناسایی مسیرهای امن و ایست بازرسی در خروجی ها و ورودی های بندری در دستور کار نشست این هفته قرار دارد.

صادارت غلات اوکراین، به عنوان یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان جهانی، از زمان آغاز درگیری نظامی در این کشور با اختلال روبرو شده است. دبیرکل سازمان ملل متحد چندی پیش اعلام کرد که مذاکرات چند جانبه به منظور حل و فصل اختلافات بر سر صادرات غلات اوکراین زمان بر خواهد بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها