دیدار «بارزانی» با «نوری المالکی» و رئیس شورای عالی قضائی عراق

کد خبر: 1213898

رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس ائتلاف دولت قانون و همچنین رئیس شورای عالی قضائی عراق دیدار و رایزنی کرد.

دیدار «بارزانی» با «نوری المالکی» و رئیس شورای عالی قضائی عراق

رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس ائتلاف دولت قانون و همچنین رئیس شورای عالی قضائی عراق دیدار و رایزنی کرد.

به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق امروز شنبه در بغداد با «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق، در دیدار بارزانی و المالکی آخرین تحولات اوضاع سیاسی عراق، چالش‌های مرحله پیش رو و اقدامات انجام شده برای اجرای برنامه‌های دولت فدرال عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است که دو طرف بر اهمیت همکاری و هم‌افزایی مشترک بین نیروها و احزاب سیاسی عراق برای غلبه بر سختی‌ها و یافتن راه‌حلی برای مشکلات کشور با روحیه ملی مسئولانه تاکید کردند.

روابط اربیل و بغداد، بررسی شرایط و تازه‌ترین تحولات منطقه از دیگر محورهای دیدار رئیس اقلیم کردستان با رئیس ائتلاف دولت قانون بود.

طبق بیانیه صادر شده از دفتر شورای عالی قضائی عراق، نچیروان بارزانی همچنین با فائق «زیدان» رئیس این شورا دیدار و تبادل‌نظر کرد.

در بیانیه مختصری که از سوی این شورا منتشر شد، آمده است که دو طرف درباره تکمیل گفتگوها برای رسیدگی به همه مشکلات حقوقی در چارچوب قانون اساسی و به نحوی که به نفع همه مردم عراق باشد، گفتگو کردند./مهر

محورهای رایزنی رئیس پارلمان عراق با بارزانی

رئیس پارلمان عراق و رئیس اقلیم ، تأکید کردند که تأخیر در اجرای توافق میان اربیل و بغداد در ازسرگیری صادرات نفت اقلیم، آثار منفی بر درآمدهای کشور عراق دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، در جریان دیدار نچیروان بارزانی رئیس اقلیم و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق در بغداد لایحه قانون بودجه که در حال حاضر در پارلمان عراق است، بررسی شد و دو طرف بر اهمیت صدور این قانون و نقش مؤثر آن در احیای وضعیت اقتصادی و از سرگیری اجرای پروژه‌ها توافق کردند.

همچنین در این دیدار، توافق میان بغداد و اربیل بررسی شد و دو طرف بر اهمیت اجرای این توافق تاکید کردند.

رئیس پارلمان عراق و رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین اشاره کردند که عدم اجرای این توافق آثار منفی بر درآمدهای عمومی عراق دارد.

همچنین پیش از این نچیروان بارزانی دیداری با فائق زیدان رئیس شورای عالی قضائی عراق داشت.

در این دیدار که به میزبانی زیدان در بغداد انجام شد، دو طرف درباره تکمیل گفتگوها برای رسیدگی به تمامی مشکلات حقوقی در چارچوب قانون اساسی و به نحوی که به نفع همه مردم عراق باشد، بحث و بررسی کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها