جمهوری آذربایجان: ایران تحقیقات درباره حمله به سفارت در تهران را تکمیل کند.

کد خبر: 1226953

جمهوری آذربایجان از ایران خواست تا تحقیقات در رابطه با حمله سال گذشته به سفارت این کشور در تهران تکمیل شود.

جمهوری آذربایجان: ایران تحقیقات درباره حمله به سفارت در تهران را تکمیل کند.

آیخان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه گفت: آذربایجان انتظار دارد که تحقیقات مرتبط با حمله تکمیل شود. عاملان و برنامه‌ریزان این اقدام باید محاکمه و به شدیدترین حالت ممکن مجازات شوند.

وی در ادامه عنوان کرد که ایران و جمهوری آذربایجان اخیرا با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند و وزرای خارجه دو کشور درخصوص وضعیت کنونی روابط دوجانبه تبادل نظر داشته است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در ادامه گفت: طرف آذربایجانی باید اطمینان داشته باشد شرایطی برای فعالیت ایمن سفارت وجود داشته باشد و تضمین‌هایی در این زمینه داده شود./ایسنا

تاکید ایران و آذربایجان بر همکاری‌های نزدیک گمرکات دو کشور

سید عباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو امروز (دوشنبه) با شاهین باقراف، رئیس جدید کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار همکاری های نزدیک‌تر گمرکات دو کشور به ویژه در مبادی مرزی چهارگانه، رفع موانع و تسریع در روند تشریفات گمرکی و ترانزیتی، استفاده بهینه از سامانه الکترونیکی اعلام مشخصات قبل از ورود به پایانه های مرزی و دیگر موضوعات مورد علاقه مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان دارای چهار گذرگاه فعال مرزی جاده ای و ریلی در شهرهای آستارا، بیله سوار، جلفا و پلدشت هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها