رایزنی‌های امنیتی وزیر خارجه عراق در انگلیس

کد خبر: 1231456

وزیر خارجه عراق که در انگلیس به سر می برد با مقامات این کشور دیدارهایی انجام داد و محورهای مهمی را مورد رایزنی قرار داد.

رایزنی‌های امنیتی وزیر خارجه عراق در انگلیس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه عراق، فواد حسین وزیر خارجه عراق در دیدار با بن والاس وزیر دفاع انگلیس همکاری‌های دو کشور در بخش نظامی و امنیتی و آموزش نیروهای عراقی را بررسی کرد.

در این دیدار راه‌های تقویت همکاری‌های امنیتی و نظامی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای نیروهای عراقی در آموزشگاه‌های نظامی انگلیس به منظور تقویت توانمندی نیروهای نظامی عراق بررسی شد.

طرفین همچنین نقش و تلاش عراق برای تقویت ثبات منطقه‌ای و ادامه حمایت انگلیس از عراق در سطح امنیتی را بررسی کردند.

همچنین فواد حسین، وزیر خارجه عراق در لندن با جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس دیدار کرد. وی از نقش عراق در چارچوب تقویت ثبات منطقه ای و تقریب دیدگاه های بین کشورهای منطقه به ویژه عربستان و ایران و آمادگی عراق برای تداوم تلاش در جهت کاهش تنش در منطقه سخن گفت.

در این دیدار راه های تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور در سایه ثبات امنیتی و تصویب بودجه کشور و عزم دولت برای عملی کردن برنامه های خدماتی و بازسازی بررسی شد. فؤاد حسین خواستار تشدید همکاری در زمینه آموزش، بهداشت، تجارت، صنعت و کشاورزی و غیره شد.

از طرفی دیگر کلورلی از تلاش های دولت عراق در زمینه اصلاحات اقتصادی استقبال و بر ارائه حمایت از عراق در همه زمینه ها تاکید کرد.

فواد حسین، وزیر خارجه عراق، همچنین در لندن با تام توکندات، وزیر امنیت انگلیس دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار، دو طرف تحولات امنیتی در عراق و منطقه و همکاری امنیتی بین دو کشور دوست و چشم اندازهای طرح های آتی و برنامه های مرتبط با امنیت سایبری و مبارزه با مواد مخدر را بررسی کردند.

دو طرف به بررسی تقویت توانایی های امنیتی و تداوم هماهنگی و تبادل اطلاعات براساس سازوکاری که متعاقبا توافق خواهد شد بر سر مبارزه با جرائم سازمان یافته در راستای تحقق امنیت مشترک، پرداختند.

همچنین فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در لندن با ساره ماکنتوش، معاون مشاور امنیت ملی و مشاور نخست وزیر انگلیس دیدار کرد. در این دیدار که در مقر وزارت خارجه انگلیس انجام شد، دو طرف نشست گسترده ای برگزار کردند.

در این نشست تحولات اوضاع منطقه، جرائم سازمان یافته و چگونگی تقویت همکاری دوجانبه بین دو کشور بررسی شد. مسائل دارای اهتمام مشترک از دیگر محورهای گفتگوی فوادحسین و ماکنتوش بود.

وی همچنین با رابرت جینریک وزیر مهاجرت انگلیس و نیز طارق احمد وزیر امور خاورمیانه و شمال آفریقا انگلیس هم رایزنی کرد.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها