شیخ نعیم قاسم: مقاومت به ما آموخت، حق را باید با زور پس گرفت

کد خبر: 1233332

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی با اشاره به پیروزی نیروهای مقاومت اسلامی در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میلادی با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: مقاومت به ما آموخت که حق را باید با زور بازستاند.

شیخ نعیم قاسم: مقاومت به ما آموخت، حق را باید با زور پس گرفت

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی با اشاره به پیروزی نیروهای مقاومت اسلامی در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میلادی با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: مقاومت به ما آموخت که حق را باید با زور بازستاند.

به گزارش پایگاه خبری العهد، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در این باره اظهار داشت: پیروزی ژوئیه ۲۰۰۶ (پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه) با قدرت متحد سه گانه ارتش، مردم و مقاومت، استقلال لبنان و حاکمیت مردم آن را تثبیت کرد و اگر مقاومت نبود، لبنان تحت اشغال اسرائیل و در بخشی دیگر تحت اشغال غرب و آمریکا بود و همچنین اگر فداکاری مجاهدین و تلاش‌های مقاومت و اتحاد مردم و نقش ارتش نبود، لبنان امروز سرور خود نبود و نمی توانست حرفش را به زبان بیاورد و نمی‌توانست اسرائیل را بدون قید و شرط در سال ۲۰۰۰ میلادی از خاک کشور بیرون کند و در سال ۲۰۰۶ مانع از رسیدن دشمن به اهدافش شود.

وی تاکید کرد: دشمن امروز از ترس قدرت مقاومت در حالت «بازدارندگی» به سر می‌برد. اگر این فداکاری‌ها نبود، دشمن می توانست کارهای زیادی در لبنان انجام دهد و هر روز به تجاوزگری و برنامه ریزی برای گرفتن بخشی از خاک کشور با هدف اسکان صهیونیست‌ها در آن اقدام کند، اما مقاومت ما به رژیم صهیونیستی آموخت که لبنان در مقابل این رژیم سرکش است و به همین دلیل نخواهد توانست هر اقدامی را در لبنان انجام دهد؛ چراکه نیروهای مقاومت در کمین این رژیم هستند و به خواست خداوند متعال قادر به دستیابی به اهداف و پیروزی در هر نبردی هستند.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: مقاومت به ما آموخت زور همان چیزی است که حق را باز می‌ستاند و مستکبران و رژیم صهیونیستی نمی‌توانند با وجود مبارزان مقاومت، به اشغالگری خود ادامه دهند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره بحران انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان تاکید کرد: ما آماده گفت‌وگوی دوجانبه، سه‌جانبه و چهارجانبه با تمامی کسانی هستیم که خواهان به سرانجام رسیدن این پرونده هستند.

شیخ نعیم قاسم در این باره افزود: منظور از گفت‌وگو راه حلی است که باید حاصل شود و این راه حل با چشم پوشی و امتیاز دهی به دست خواهد آمد. حل و فصل این مشکل و دستیابی به راه حل درباره آن خیلی بهتر از هرج و مرج و خلأ سیاسی است. برخی دوره ویران کردن برای بازسازی کشور را تجربه کرده‌اند و اکنون چهار سال از این ویرانگری مداوم سپری شده است و نتیجه آن چه بوده و این افراد اکنون کجا هستند؟

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین با رد تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر ابقای آوارگان سوری در لبنان، خواستار تشکیل هیاتی رسمی ازسوی دولت لبنان برای گفت‌وگو با مقامات سوریه در این باره و فراهم کردن شرایط بازگشت داوطلبانه و ایمن آوارگان شد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها