گشت زنی نظامیان آمریکایی در مناطق درگیری قسد و عشایر عرب سوریه

کد خبر: 1243328

منابع خبری از گشت‌زنی کاروان نظامیان آمریکایی در منطقه درگیری قسد (نیروهای دمکراتیک سوریه ) و عشایر عرب در شرق سوریه خبر دادند.

گشت زنی نظامیان آمریکایی در مناطق درگیری قسد و عشایر عرب سوریه

منابع خبری از گشت‌زنی کاروان نظامیان آمریکایی در منطقه درگیری قسد (نیروهای دمکراتیک سوریه ) و عشایر عرب در شرق سوریه خبر دادند.

براساس تصاویر منتشر شده از سوی شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، یک کاروان از نظامیان آمریکایی متشکل از ۲۰ خودروی زرهی دیده می‌شود که در حال بازرسی جاده ارتباطی روستاهای حومه شمالی دیرالزور در شرق سوریه. است.

این منطقه به تازگی شاهد درگیری نیروهای قسد و عشایر عرب بوده است.

منابع محلی در این منطقه به روسیا الیوم گفته‌اند که نیروهای آمریکایی در حال جمع آوری لاستیک‌های سوخته و برخی از موانع سیمانی در مناطق درگیری دیرالزور بودند.

این رسانه روسی نیز مدعی شده که کاروان دیگری از نیروهای آمریکایی را رصد کرده که پایگاه الحسکه را به سمت پایگاه الشدادی ترک می‌کردند.

از سوی دیگر و همزمان با این تحولات، کاروان بزرگی از نیروهای قسد برای انجام عملیات بازرسی و پاکسازی وارد منطقه شدند.

این تحولات در حالی است که رسانه‌های سوری گزارش دادند که ائتلاف بین‌المللی از شیخ طایفه «العقیدات» خواست تا با نیروهای قسدِ تحت حمایت آمریکا در پایگاه نفتی العمر مذاکره کند تا درگیری‌ها در حومه شرقی دیرالزور متوقف شود.

گشت زنی نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه دیرالزور پس از آن روی می‌دهد که درگیری میان شبه نظامیان موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) مورد حمایت آمریکا و قبایل و عشایر محلی در حومه‌های شرقی و شمالی دیرالزور بیش از ۱۰ روز ادامه داشت.

منابع خبری اعلام کردند در درگیری‌های پراکنده که از هفته گذشته در شرق سوریه (استان دیرالزور/شرق فرات) آغاز شده بود، تاکنون ۴۰ نفر از نیروهای دو طرف و ۱۵ غیر نظامی کشته شدند.

در چند روز گذشته درگیری‌ها با شدت هرچه تمام‌تر در شرق سوریه ادامه یافته بود و نیروهای عشایر و شورای نظامی دیرالزور پاسگاه‌ها و مراکز حضور نیروهای حزب کردستان عراق (پ‌ک‌ک) که ترکیه آن را یک گروه تروریستی می‌داند به همراه نیروهای قسد را در شهرها و روستاهای خود یکی پس از دیگری تصرف کردند.

پیش از این تنها مزدوران قسد در این منطقه حضور داشتند، اما مدتی است که نیروهای پ‌ک‌ک نیز به دستور آمریکا به آنها پیوسته اند.

یکی از دلایل شعله‌ور شدن این درگیری ها، دستگیری "احمد الخبیل" معروف به "ابی خوله" از فرماندهان عربی شورای نظامی دیرالزور توسط نیروهای قسد است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها