قانون‌گذار آمریکایی: بیانیه گروه ۲۰ سیلی به صورت زلنسکی است

کد خبر: 1243812

مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا یکشنبه در واکنش به بیانیه پایانی نشست گروه ۲۰ گفت که این بیانیه به مثابه سیلی به صورت ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین است.

قانون‌گذار آمریکایی: بیانیه گروه ۲۰ سیلی به صورت زلنسکی است

به گزارش شبکه آر تی روسیه، مایکل مک کال در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان، افزود: بیانیه سال گذشته گروه ۲۰، اوکراین را به پیوستن به ناتو پس از توافقات امنیتی و پایان درگیری‌ها امیدوار کرد اما بیانیه امسال آنچه را که زلنسکی و اطرافیانش تجاوز روسیه به اوکراین نامیدند را تائید نمی‌کند.

از سوی دیگر نیکی هیلی نامزد ریاست جمهوری آمریکا گفت که این بیانیه پیروزی برای روسیه و چین است و از بایدن به دلیل ناتوانی در متقاعد کردن گروه ۲۰ برای اتخاذ موضع تندتر انتقاد کرد.

نامزد ریاست جمهوری آمریکا، افزود: چین پیروز شده است و با همه اینها چشم به تایوان دوخته و این مایه تاسف است.

پیش تر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته بود که در جریان نشست سران گروه ۲۰ بر ضرورت دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز برای وضعیت اوکراین توافق شده است.

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که بیانیه پایانی اجلاس گروه ۲۰ در هند به دلیل عدم اجماع جهانی برای حمایت از اوکراین ضربه‌ای به کشورهای غربی بود.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، بیانیه امسال گروه ۲۰ نسبت به بیانیه سال گذشته این گروه بسیار محافظه‌کارانه‌تر و نرم‌تر صادر شد. بیانیه سال گذشته گروه ۲۰ به روشنی از روسیه به خاطر تجاوز به اوکراین انتقاد کرده و خواستار خروج فوری نیروهای روسیه از مناطق اشغالی شده بود.

در بیانیه امسال گروه ۲۰، نامی از روسیه ذکر نشده و صرفاً گفته شده است که همه کشورها باید از تهدید یا استفاده از زور برای تصرف خاک کشورهای دیگر خودداری کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها