آمریکا: همچنان نشانه‌ای از دخالت ایران در غزه نداریم

کد خبر: 1250638

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای از افزایش دخالت‌های ایران در جنگ رژیم صهیونیستی و حماس وجود ندارد.

آمریکا: همچنان نشانه‌ای از دخالت ایران در غزه نداریم

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای از افزایش دخالت‌های ایران در جنگ رژیم صهیونیستی و حماس وجود ندارد.

کربی روز سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که «آیا مقامات آمریکایی شاهد دخالت ایران در درگیری میان حماس و رژیم صهیونیستی به روش‌های جدید بوده‌اند» گفت: جدا از لفاظی‌های انجام گرفته شاهد چنین مسئله‌ای نبوده‌ایم.

چندین منبع اطلاعاتی آمریکا نیز هفته گذشته اعلام کرده بودند که مطابق با اطلاعاتی که این کشور تاکنون جمع‌آوری کرده، در خصوص دخالت مستقیم ایران در برنامه‌ریزی، تامین منابع و تایید حمله روز شنبه حماس به رژیم صهیونیستی تردید وجود دارد.

منابع اطلاعاتی آمریکا تاکید کرده بودند که جامعه اطلاعاتی این کشور هنوز نمی‌تواند در این زمینه به طور کامل نتیجه‌گیری کند و به بررسی شواهد در رابطه با دخالت ایران در حمله حماس به رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

این منابع همچنین اعلام کرده بودند که بخشی از اطلاعات دریافتی باعث شده تا تحلیل‌گران در ارزیابی اولیه خود بگویند که دولت ایران نقش مستقیمی در این حمله نداشته است.

این در حالی است که آمریکا نقش محوری را در کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی ایفا می‌کند و ارتش این رژیم را به انواع تسلیحات و مهمات تجهیز کرده است./ایسنا

به اسرائیل درباره چگونگی انجام عملیات‌های نظامی دیکته نمی‌کنیم

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد واشنگتن با تل‌آویو درباره اهمیت احترام به جان غیرنظامیان رایزنی کرده است.

به گزارش ایسنا، «جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز (سه شنبه) درباره سفر روز چهارشنبه (فردا) «جو بایدن» به سرزمین‌های اشغالی و همچنین اردن گفت: رئیس‌جمهور طی سفرش به منطقه بر حمایت از اسرائیل و توانایی آن برای ادامه عملیات خود علیه حماس تاکید خواهد کرد. بایدن طی سفرش به منطقه بر لزوم انتقال کمک‌های انسانی تاکید می‌کند.

کربی گفت: ما بر اسرائیل در مورد چگونگی انجام عملیات‌هایش دیکته نخواهیم کرد و با اسرائیل درمورد اهمیت احترام به زندگی غیرنظامیان صحبت کرده‌ایم.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه با تسلیحات آمریکایی و غربی که از ۱۰ روز پیش آغاز شده، تاکنون ۲۸۰۰ شهید و بیش از ۱۱ هزار مجروح بر جا گذاشته که نیمی از آن‌ها از زنان و کودکان هستند.

کربی در ادامه مدعی شد: نمی‌خواهیم نزاع گسترش یابد و ما منافع امنیتی مهمی در منطقه داریم که درصدد دفاع از آن هستیم.

او همچنین گفت: ما در طول شبانه‌روز برای بررسی گزینه‌های بازگرداندن گروگان‌ها تلاش می‌کنیم و با شرکای خود در منطقه که تماس‌هایی با حماس دارند، در حال هماهنگی هستیم.

طبق گزارش‌ها، مقاومت فلسطین در طول عملیات «طوفان الاقصی» که از روز شنبه گذشته آغاز شده، ده‌ها اسیر را به غزه منتقل کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها