آنکارا: وزیر خارجه ایران فردا به ترکیه سفر می‌کند

کد خبر: 1253390

آنکارا اعلام کرد حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه برای گفت‌وگو درباره وضعیت فلسطین و تحولات منطقه با همتای ترکیه‌ای خود به این کشور سفر می‌کند.

 آنکارا: وزیر خارجه ایران فردا به ترکیه سفر می‌کند

وزارت امور خارجه ترکیه امروز سه‌شنبه (۳۱ اکتبر، نهم آبان) در بیانیه‌ای اعلام کرد حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه به ترکیه سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» به نقل از بیانیه دولت ترکیه، امیرعبداللهیان در این سفر با «هاکان فیدان» همتای ترکیه‌ای خود دیدار و دو طرف درباره وضعیت در فلسطین، تحولات جاری منطقه‌ای و همچنین روابط دوجانبه گفت‌وگو خواهند کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات قطری و در راستای استمرار رایزنی‌ها درباره اوضاع جاری در غزه وارد دوحه پایتخت قطر شد و با حضور در محل دیوان امیری با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

او در دیدار با امیر قطر با بیان اینکه گروه‌ها و جریان‌های مقاومت در مقابل این همه جنایت و حمایت تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی ساکت نخواهند ماند و منتظر توصیه کسی نمی‌مانند، گفت: چنانچه اوضاع از کنترل خارج شود، هیچ طرفی از پیامدهای آن در امان نخواهد بود.

امیرعبداللهیان با همتای قطری خود هم دیدار کرد و در آن طرفین بر ضرورت تداوم تلاش‌های مشترک برای پایان بخشیدن به جنایات جنگی صهیونیست‌ها، شکستن محاصره ضدانسانی علیه غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه تأکید کردند.

امیرعبداللهیان دوشنبه اول آبان در تهران و در قالب وزرای خارجه فرمت ۳+۳ با همتای ترکیه‌ای خود دیدار داشت. وزرای خارجه فرمت ۳+۳ در بیانیه‌ خود بر لزوم خاتمه فوری هدف قرار گرفتن غیرنظامیان بیگناه در غزه تاکید کردند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها