«فردا» گزارش می‌دهد

صدای مردم غزه بیخ گوش بلینکن/ فریاد حامیان آتش بس در کنگره آمریکا

کد خبر: 1253754

دموکراتها معتقدند که بایدن با گره زدن سرنوشت خود به نتانیاهو و رژیم اشغالگر قدس، بدترین خطای ممکن را مرتکب شده و جنگ غزه می‌تواند اسم رمز شکست آنها در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده باشد.

صدای مردم غزه بیخ گوش بلینکن/ فریاد حامیان آتش بس در کنگره آمریکا

گروه بین‌الملل سایت فردا -  حضور وزرای خارجه و دفاع آمریکا در یک جلسه کنگره به دلیل اعتراضات کسانی که از حمایت کاخ سفید از «نسل کشی» رژیم اشغالگر قدس در غزه عصبانی بودند به جنجال کشیده شد.آنتونی بلینکن و لوید آستین وزرای خارجه و دفاع کابینه جو بایدن برای درخواست دولت در خصوص ۱۰۶ میلیارد دلار تامین مالی جهت برنامه‌های امنیت مرزی اوکراین و رژیم صهیونیستی  به کنگره رفته بودند اما گروهی از معترضان به سیاست‌های حامیانه واشنگتن از تل آویو  با دست‌های خونی نارضایتی خود را نسبت به به رویکرد دولت آمریکا در جنگ غزه ابراز داشتند. 

  با شروع جلسه صفی از معترضان ضد جنگ دست‌های خود را که به رنگ قرمز درآورده بودند در هوا بلند کردند و در ادامه شعارهایی چون «آتش‌بس همین حالا»، «از کودکان غزه محافظت کنید» و همچنین «تامین مالی نسل‌کشی را متوقف کنید» سر دادند. پلیس البته خیلی زود این افراد را از سالن بیرون کرد. 

جو بایدن از کنگره خواسته که ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای رژیم صهیونیستی  تخصیص دهند. او همچنین خواستار ارائه ۶۱ میلیارد و ۴۰۰ هزار دلار کمک مالی هم برای اوکراین شده است. بلینکن به معترضان پاسخی نداد، اما زمانی که بعدا از او در مورد امکان آتش‌بس پرسیده شد، او پاسخ داد که این کار تنها به به سازماندهی مجدد حماس کمک می‌کند. او البته اضافه کرد که یک توقف بشردوستانه می‌تواند در نظر گرفته شود. او همچنین در ادامه افزود: «ما معتقدیم که باید مواردی مانند توقف‌های بشردوستانه را در نظر بگیریم تا مطمئن شویم که کمک‌ها می‌تواند به کسانی که به آنها نیاز دارند برسد ضمن اینکه از مردم محافظت شود» 

رمزگشایی از مواضع بلینکن چندان دشوار نیست! مقامات آمریکایی در صدد جایگزینی آتش بس دائمی با وقفه ای کوتاه  هستند که صرفا با هدف نجات اسرای صهیونیست صورت می گیرد.در این صورت، رژیم اشغالگر قدس تمرکز بیشتری برای نسل کشی در غزه و کودک کشی در این منطقه محروم و جنگ زده پیدا خواهد کرد! 

در مقابل، گروههای ضد جنگ در آمریکا معتقدند که تنها راه پیش روی بایدن جهت کاهش هزینه های شکست مشترک واشنگتن و تل آویو در جنگ غزه ، پذیرش آتش بس دائمی و توقف حمایت از کودک کشی صهیونیستهاست. موضوعی که بایدن نسبت به آن حرف شنوی ندارد! در هر حال، رئیس جمهور آمریکا دستورات خود را از لابی آیپک در این کشور دریافت می کند و نسبت به حمایت این لابی تروریستی در واشنگتن برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نیاز مبرمی دارد. 

از زمان آغاز حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه بیش از 9 هزار  فلسطینی که بیشتر آنها  غیرنظامی هستند به شهادت رسیده اند.طی روزهای اخیر شاهد گسترش راهپیمایی های ضد جنگ در آمریکا هستیم . ضمن آنکه نظرسنجی ها نیز نشان دهنده کاهش 11درصدی حمایت دموکراتها از بایدن به سبب حمایت مطلق وی از جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه می باشد. بسیاری از دموکراتها معتقدند رئیس جمهور آمریکا با گره زدن سرنوشت خود به نتانیاهو و رژیم اشغالگر قدس، بدترین خطای ممکن را در قبال جنگ غزه مرتکب شده و ثمره نهایی این موضوع چیزی جز حرکت رئیس جمهور ناتوان آمریکا به سوی شکست و تباهی نخواهد بود. برخی مشاوران بایدن در حزب دموکرات نیز در محافل غیر رسمی تاکید کرده اندکه امکان دارد جنگ غزه به اسم رمز شکست دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری سال آِینده تبدیل شود. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها