اخبار غزه | شلیک موشک «عیاش۲۵۰» القسام به «ایلات» و انهدام یک دستگاه تانک اشغالگران | کشته‌شدن ۶۰ اسیر اسرائیلی در حملات تل‌آویو

کد خبر: 1254213

گردان های شهید عزالدین القسام -شاخه نظامی حماس- یک فروند موشک «عیاش ۲۵۰» را به طرف شهر اشغالی »ایلات» شلیک کرد.

اخبار غزه | شلیک موشک «عیاش۲۵۰» القسام به «ایلات» و انهدام یک دستگاه تانک اشغالگران |  کشته‌شدن ۶۰ اسیر اسرائیلی در حملات تل‌آویو

گردان های شهید عزالدین القسام -شاخه نظامی حماس- یک فروند موشک «عیاش ۲۵۰» را به طرف شهر اشغالی »ایلات» شلیک کرد.

گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین عصر امروز شنبه اعلام کرد که در پاسخ به کشتار غیر نظامیان در نوار غزه یک فروند موشک «عیاش ۲۵۰» را به طرف شهر ایلات در سرزمین های اشغالی سال ۱۹۴۸ شلیک کرده اند.

گردان های القسام همچنین اعلام کرد، یک دستگاه تانک نیروهای اشغالگر را در منطقه السلاطین در غرب بیت لاهیا در نوار غزه را با یک قبضه راکت «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داده است.

مقاومت فلسطین تأکید کرد نیروهایش در منطقه العطاطره در غرب بیت لاهیا، در حال درگیری مستقیم با نیروهای دشمن اشغالگر هستند.

القسام عصر شنبه همچنین در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها در غزه، دو شهرک «عسقلان» و «اسدود» را هدف حملات راکتی خود قرار داده است. شاخه نظامی حماس امروز همچنین دو جنگ‌افزار دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب منطقه تل الهوا با راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است.

شاخه نظامی نظامی امروز همچنین محل تجمع نیروها و ادوات نظامی صهیونیستی در شمال غرب غزه را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داده است.

غافلگیری نظامیان صهیونیست در غرب غزه/حمله راکتی به «نیریم»/ هلاکت ۵ نظامی صهیونیست

غافلگیری نظامیان صهیونیست در غرب غزه/حمله راکتی به «نیریم»/ هلاکت ۵ نظامی صهیونیست

تهران-ایرنا- گردان‌های شهید عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) از غافلگیر کردن یک یگان نظامی صهیونیست در غرب غزه و هلاکت شماری ۵ نظامی عضو این یگان خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در بیانیه گردان‌های قسام آمده که «نیروهای ما به یگان ارتش رژیم صهیونیستی مستقر در ساختمانی در شمال غرب شهر غزه حمله کردند».

به گزارش الجزیره، در ادامه این بیانیه آمده است: با این یگان درگیر شدیم و ۵ نظامی را کشتیم و تعدادی دیگر را زخمی کردیم.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی ترحم مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار اسراییل روبه افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم می گوید که اصلا مساله ی آتش بس مطرح نیست و در واقع همه ی برنامه ها و طرح های این رژیم برای جنگ ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی برای بیست‌ونهمین روز متوالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان به دنبال حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

دبیرکل سازمان ملل: همه صاحبان نفوذ برای جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه تلاش کنند

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بار دیگر با تکرار درخواست خود مبنی بر آتش بس میان گروههای مقاومت فلسطین و اسرائیل گفت: همه کسانی که دارای نفوذ هستند باید از نفوذ خود برای اطمینان از احترام به قوانین جنگ، پایان دادن به رنج و جلوگیری از گسترش درگیری که می‌تواند کل منطقه را فرا گیرد، استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل افزود: از گزارش ها در مورد حمله به کاروان آمبولانس در خارج از بیمارستان الشفا در غزه وحشت زده شدم. تصاویر اجساد پراکنده در خیابان بیرون بیمارستان دلخراش است.

دبیرکل سازمان ملل گفت: من حملات تروریستی انجام شده در اسرائیل توسط حماس و کشتار، معلولیت و ربودن زنان و کودکان را فراموش نمی کنم. همه گروگان‌هایی که در غزه نگهداری می‌شوند باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

گوترش افزود: اکنون، نزدیک به یک ماه است که غیرنظامیان غزه، از جمله کودکان و زنان، محاصره شده‌اند، از کمک محروم، کشته شده و خانه‌هایشان بمباران شده است. این روند باید متوقف شود.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: وضعیت انسانی در غزه وحشتناک است. غذا، آب و دارو به اندازه کافی برای رفع نیازهای مردم وارد نمی شود. سوخت بیمارستان ها و نیروگاه های آب در حال اتمام است. پناهگاه های سازمان تقریباً چهار برابر ظرفیت خود پناهنده پذیرا شده اند و هدف بمباران قرار می گیرند. سردخانه ها پر شده است. مغازه ها خالی هستند. وضعیت بهداشتی وخیم است. ما شاهد افزایش بیماری ها و بیماری های تنفسی به ویژه در بین کودکان هستیم. کل جمعیت غزه آسیب دیده است. هیچ جا در غزه امن نیست.

گوترش ادامه داد: من بار دیگر درخواست خود را برای آتش بس بشردوستانه تکرار می کنم. قوانین بین المللی بشردوستانه باید رعایت شود. غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی از جمله نیروها و زیرساخت‌های بشردوستانه و پزشکی باید محافظت شوند.غیرنظامیان نیز نباید به عنوان سپر انسانی استفاده شوند.

دبیرکل سازمان ملل گفت: تدارکات و خدمات ضروری و دسترسی بلامانع بشردوستانه باید به طور ایمن به سراسر غزه در مقیاسی متناسب برسد. همه کسانی که دارای نفوذ هستند باید از نفوذ خود برای اطمینان از احترام به قوانین جنگ، پایان دادن به رنج و جلوگیری از گسترش درگیری که می‌تواند کل منطقه را فرا گیرد، استفاده کنند.

 حماس: طی ۴۸ ساعت ۲۴ خودروی نظامی اسرائیل را هدف قرار دادیم

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد طی ۴۸ ساعت ۲۴ خودروی نظامی اسرائیل را هدف قرار دادیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم سخنگوی گردان‌های قسام در آخرین پیام خود که شامگاه شنبه منتشر شد اعلام کرد:

ابوعبیده تاکید کرد ملت ما در معرض نسل کشی سازمان یافته از سوی دشمنی قرار دارد که جهانی با قانون جنگل از آن حمایت می‌کند.

به گفته این سخنگو رزمندگان ما طی 48 ساعت گذشته 24 خودروی نظامی دشمن را به شکل کلی یا جزئی مورد هدف قرار داده‌اند.

وی تاکید کرد، ضربات شدیدی به ساختار زرهی رژیم صهیونیستی وارد کردیم.

به گفته سخنگوی قسام طی دو روز گذشته گلوله‌های یاسین را وارد فاز عملیاتی کرده و موفق شدیم نیروهای دشمن را که در داخل ساختمان‌ها سنگر گرفته بودند مورد هدف قرار دهیم.

ابو عبیده در ادامه پیام خود گفت، جنگ نابرابری را در حال انجام داریم اما رشادت‌های ما در جهان تدریس و در تاریخ جاودانه خواهد شد.

او افزود تک تیراندازهای گردان‌های القسام در حال ضربه زدن به نظامیان صهیونیست سنگر گرفته در داخل منازل هستند، هیچ نظامی جرات بالا بردن سر خود را از مخفیگاهش ندارد.

به گفته وی رزمندگان ما همچنان در حال دور زدن نیروهای دشمن و درگیری تن به تن با آنها هستند.

آنچه که ما تاکنون از رشادت‌های رزمندگان منتشر کردیم فقط بخش ناچیزی از این حماسه‌ها بود.

ابو عبیده در ادامه تاکید کرد: برخی از اقدامات خود را در تقابل به جنگ افزارهای دشمن را در ساعات آینده منتشر می‌کنیم.

او در پایان هم گفت: خرابی وویرانی که دشمن در حال ارتکاب آن است جز شست و ننگ و ناامیدی چیزی برایش به همراه نخواهد آورد.

 موشک باران مقاومت همچنان ادامه دارد

نیروهای مقاومت در نوار غزه در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی همچنان در حال هدف قرار دادن شهرک‌های صهیونیست نشین هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، دقایقی پیش شهرک‌های عسقلان، اسدیروت، نیرعام، مفلاسیم، کفار غزه، کفار سعد  و نقب غربی را مورد هدف موشک‌های خود قرار داده است.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد، در آخرین حمله موشکی صورت گرفته از سوی نوار غزه، موشک مستقیما به یک ساختمان در این شهرک اصابت کرد.

این در حالی است که رسانه‌های عبری زبان هم اعلام کردند تا به امروز 163 ساختمان در شهر سدیریوت مورد هدف موشک‌های مقاومت قرار گرفته و آسیب دیده‌اند.

کشته‌شدن ۶۰ اسیر اسرائیلی در حملات تل‌آویو

سخنگوی گردان‌های القسام:از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، در پی بمباران وحشیانه غزه توسط رژیم صهیونیستی، بیش از ۶۰ اسیر اسرائیلی کشته شده‌اند.

۲۳ جسد از اجساد اسرای اسرائیلی، همچنان زیر آوار است، به نظر می‌رسد که به خاطر ادامه بمباران، ما قادر نیستیم به این اجساد دست پیدا کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها