صهیونیست‌های معترض یک خیابان در تل‌آویو را بستند

کد خبر: 1268564

هزاران نفردر تل آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی با حضور در خیابان‌ها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی شدند.

صهیونیست‌های معترض یک خیابان در تل‌آویو را بستند

  ۱۰۰ روز از جنگ در غزه می‌گذرد و ارتش صهیونیستی همچنان ناتوان از تحقق وعده خود برای آزادی اسرای خود نزد حماس است، موضوعی که خشم ساکنان تل آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی را برانگیخته است.

در این راستا هزاران اسرائیلی امروز (۲۴ دی) دست به تظاهرات زدند. آن‌ها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته بود: «آن‌ها را همین حالا به خانه برگردانید».

معترضان همچنین از بنیامین نتانیاهو خواستند تا از سمت خود کناره‌گیری کند. تظاهرات کنندگان شب گذشته نیز به خیابان‌ها آمده و خواستار آزادی اسرای اسرائیلی شده بودند که به درگیری با نیروهای پلیس و ضرب و شتم معترضان منجر شد. تایمز اسرائیل تعداد آن‌ها را 120 هزار نفر اعلام کرده است.

تظاهرات امروز پس از آن رخ می‌دهد که گروه «کتائب عزالدین القسام»، شاخه نظامی حماس شامگاه شنبه، ویدئوی جدیدی درباره سرنوشت چهار نظامی اسیر اسرائیلی قدیمی در نوار غزه منتشر و به صهیونیست‌ها درباره وضعیت آنها هشدار داد.

حماس در ویدئوی جدید که با عنوان «وقت رو به اتمام است»، تصاویری از چهار اسیر اسرائیلی که در سال ۲۰۱۴ در نوار غزه به اسارت گرفته شدند، منتشر و اعلام کرد «متاسفانه ارتباط به تیم حفاظت این چهار اسیر قدیمی رژیم صهیونیستی قطع شده است و اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست».

القسام در ادامه ویدئویی که دیشب منتشر شد، خطاب به صهیونیست‌ها اعلام کرد: «در سال ۲۰۱۴ نیز دولت [نخست وزیر بنیامین] نتانیاهو از فرزندان شما غافل شد و آنها را باز نگرداند».

نیروهای حماس در روز هفت اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر) در عملیات طوفان الاقصی، حداقل ۲۴۰ صهیونیست را به اسارت گرفته و با خود به داخل غزه بردند./فارس

 لیبرمن: کابینه نتانیاهو توانایی رهبری مردم را ندارد

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت که کابینه کنونی توانایی رهبری مردم را نداشته و باید کابینه جدیدی تشکیل شود.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ و وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی گفت که کابینه کنونی توانایی رهبری مردم را ندارد و باید کابینه جدیدی تشکیل شود.

لیبرمن که رئیس حزب اسرائیل بیتنا بوده، اضافه کرد: «خودداری گالانت (وزیر جنگ) از حضور در کابینه جنگ، شرایط سطح پایینی است که قبلا هرگز با آن مواجه نشده بودیم».

رسانه‌های عبری بامداد یکشنبه از قهر کردن «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و شرکت نکردن در جلسه کابینه جنگ این رژیم خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این‌باره گزارش داد که در صدمین روز جنگ غزه، محافظان امنیتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم از ورود مدیر ستاد وزارت جنگ این رژیم به جلسه کابینه جنگ جلوگیری کردند.

بر اساس این گزارش، گالانت نیز خطاب به نتانیاهو گفت که «تو در حال دخالت در کار من هستی» و جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را ترک کرد.

جنگ همه جانبه رژیم صهیونیستی در غزه در حالی ادامه دارد که «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، از افزایش شمار شهدای فلسطینی خبر داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به ۲۳ هزار و ۹۶۸ نفر رسیده و تعداد مجروحان به ۶۰ هزار و ۵۸۲ نفر افزایش یافته است.

اشرف القدره گفت که رژیم اشغالگر بعد از گذشت ۱۰۰ روز از تجاوز به نوار غزه، عامدانه محله‌های مسکونی و مردم فلسطین را هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل از هفتم ماه اکتبر حملات ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به ویرانی بسیاری از زیرساخت‌های این منطقه بخصوص زیرساخت‌های بهداشتی غزه شده است.

اکثر  مردم غزه به دنبال ویرانی خانه‌هایشان در این حملات آواره شده‌اند و در بیمارستان‌ها، مدارس و چادرها سکونت دارند./فارس

حجم ویدیو: 147.53K | مدت زمان ویدیو: 00:00:03 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها