شبکه الجزیره از حمله یمن به کشتی مرتبط با اسرائیل خبر داد

کد خبر: 1268788

شبکه الجزیره به نقل از یک منبع نظامی ارتش یمن از حمله امروز (دوشنبه) نیروهایش به یک کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ خبر داد.

شبکه الجزیره از حمله یمن به کشتی مرتبط با اسرائیل خبر داد

شبکه الجزیره به نقل از یک منبع نظامی ارتش یمن از حمله امروز (دوشنبه) نیروهایش به یک کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ خبر داد.

شبکه الجزیره به نقل از این منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای ارتش یمن یک کشتی را که در حال حرکت به مقصد سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ بود، هدف قرار دادند.

این منبع اعلام کرد که این کشتی در پی نادیده گرفتن هشدارهای ارتش یمن هدف قرار گرفته است.

پیش از این سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه دریایی در نزدیکی سواحل شهر عدن در جنوب یمن دریافت کرده است.

در همین راستا، محمد عبدالسلام رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن به رویترز گفت: حملات به کشتی‌های اسرائیلی که به سمت سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ حرکت می‌کنند، ادامه خواهد داشت.

وی گفت: موضع ما در قبال وقایع فلسطین و تجاوز به غزه نه پس از حمله آمریکا و نه پس از تهدیدها تغییر نکرده و نخواهد شد.

این مقام یمنی تاکید کرد: حملات برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه دارد. درخواست ما پایان دادن به تجاوز جنایتکارانه در غزه و رساندن کمک‌های بشردوستانه مانند غذا و دارو به شمال و جنوب این باریکه است.

وی ادامه داد: ارتباطات و تماس‌های ما با جامعه بین‌المللی برای اطمینان از ایمن بودن ناوبری برای همه کشتی‌های جهان، به استثنای کشتی‌های مرتبط با اسرائیل، ادامه دارد.

عبدالسلام همچنین خاطرنشان کرد: ما به دنبال تشدید تنش نیستیم، اما کسی که دریای سرخ را نظامی می‌کند و آن را با کشتی‌های جنگی، ناوچه‌ها و کشتی‌های نظامی پر کرده است، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هستند.

به گزارش ایرنا، آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند و تنها کشور عربی که حاضر به عضویت در آن شد، بحرین بود.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها