ادامه اختلافات در کابینه صهیونیست‌ها بر سر آتش‌بس

کد خبر: 1269970

ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ناکامی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در دستیابی به اهدافش، منجر به افزایش فشارها بر او و تشدید اختلافات بین مقامات صهیونیست شده است.

ادامه اختلافات در کابینه صهیونیست‌ها بر سر آتش‌بس

ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ناکامی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در دستیابی به اهدافش، منجر به افزایش فشارها بر او و تشدید اختلافات بین مقامات صهیونیست شده است.

به نقل از رسانه های عربی، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید دارد که از هر گونه توافق تبادل اسرا، حتی اگر هزینه آن اعلام آتش بس در غزه باشد حمایت می کند.

از سوی دیگر، روزنامه عبری معاریو گزارش داد که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که از جمله صهیونیست های افراطی است و بارها خواستار اشغال غزه شده است گفت: متاسفانه نتانیاهو به طور مداوم خط قرمزها را زیر پا می گذارد و گاهی به غزه سوخت می دهد و گاهی اجازه ارسال کمک های انسانی را صادر می کند.

وی افزود: هفته گذشته، اجازه ورود کامیون های حامل دارو را صادر کردند و اکنون تصمیم به اعطای مجوز ارسال کمک های مالی برای تشکیلات خودگردان گرفته اند.

بن گویر که به تازگی زمزمه کناره گذاشتن وی به گوش می‌رسد، چهارشنبه شب نیز گفته بود: باید غزه را اشغال کرد و در آن ماند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بدون اشاره به جزئیات بیشتر، افزود: نتانیاهو دو انتخاب بیشتر ندارد، یا راه بنی گانتس (عضو شورای جنگ و وزیر جنگ اسبق) را برود یا راهی که من انتخاب کردم.

از سوی دیگر شبکه هفت رژیم صهیونیستی به نقل از وی گزارش داد که بن گویر بار دیگر تهدید کرد که در صورت توقف جنگ در غزه، از ائتلاف کنونی دولت خارج خواهد شد.

این شبکه اعلام کرد: بن گویر گفته که نتانیاهو اشتباهاتی را مرتکب شده است و در صورتی که جنگ در غزه متوقف شود، دیگری دولتی وجود نخواهد داشت.

براساس گزارش این شبکه صهیونیستی، بن گویر همچنین اظهار کرد که آغاز جنگی حقیقی با لبنان در شمال امری ناگزیر است.

این اظهارات بن گویر درحالی است که منابعی در حزب لیکود رژیم صهیونیستی به لاپید پیشنهاد کرده اند به کابینه تحت رهبری این حزب بپیوندد؛ حتی اگر این امر به بهای اخراج بن گویر تمام شود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: براساس این پیشنهاد، دولت وحدت بین صهیونیست ها به مدت یک سال با مشارکت لاپید به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به دنبال تشدید اختلافات بین مقامات صهیونیست درباره مدیریت پیامدهای جنگ غزه و ناکامی در دستیابی به اهداف تعیین شده، رئیس اپوزیسیون این رژیم به تازگی با تأکید بر اینکه کابینه این رژیم صلاحیت مدیریت جنگ را ندارد تصریح کرد: نتانیاهو صلاحیت ریاست کابینه و نخست وزیری را ندارد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها