حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با «فردا»:

رژیم صهیونیستی در پی شکستش در غزه می‌خواهد بحران را به منطقه بکشاند

کد خبر: 1269762

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: رژیم صهیونیستی می‌خواهد ائتلافی منطقه‌ای و جهانی را علیه ایران شکل بدهد که هرگز نمی‌تواند به این هدفش برسد.

رژیم صهیونیستی در پی شکستش در غزه می‌خواهد بحران را به منطقه بکشاند

گروه سیاست سایت فردا: وضعیت منطقه پر تنش است و رژیم صهیونیستی که در غزه عاجز شده است، به نوعی می‌خواهد منطقه را درگیر آشوب کند. حالا پرسش آن است که تنش‌های کنونی در منطقه به کجا خواهد رسید؟

حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «با گذشت بیش از صدروز از عملیات طوفان‌الاقصی و ناکامی رژیم صهیونیستی در تحقق پیروزی در غزه اکنون نتانیاهو که به شدت تحت فشار افکار عمومی داخلی و خارجی است و تلاش می‌کند با انتقال بحران از اراضی اشغالی به کل منطقه از این بحران خارج شود. در صدروز گذشته ارتش صهیونیستی هزینه‌های بسیاری را متحمل شده است؛ چه تعداد بالای سربازهایی که کشته شدند و چه در حوزه تجهیزات نظامی. هم‌پیمان‌های رژیم صهیونیستی هم به دلیل کشتار وسیع این رژیم مشغول فاصله‌گیری با آن هستند. تجربه نشان داده است هر وقترژیم صهیونیستی در تنگنا قرار می‌گیرد سعی می‌کند بحران را به منطقه بکشد. جنایت علیه فرماندهان سپاه و مردم سوریه هم نقض آشکار حاکمیت سوریه است و بهای سنگینی برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت».

او ادامه داد: «رژیم صهیونیستی می‌خواهد شطرنج منطقه را برهم بزند و ایران را به صورت مستقیم وارد درگیری کند و مدعی شود با چند جبهه جنگیده است. رژیم صهیونیستی سعی می‌کند با حزب‌الله درگیری شود و به سوریه هم حمله کند تا معادلات را بر هم بزند اما مشخص است که شکست خواهد خورد».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «مناسبات ایران و پاکستان هم ادامه دارد و مشکل حل شده است. در عراق هم جریانات ضدایرانی در سعی می‌کنند از عملیات موشکی ایران به پایگاه موساد و جریان‌های تجزیه‌طلب سوءاستفاده کنند که البته مقطعی خواهد بود و عراق ارتباط خود را با ایران ادامه خواهد داد».

هانی‌زاده در پایان گفت: «طبیعتا تلاش آمریکا این است که نوعی جریان‌سازی علیه ایران آغاز کند و ایران را تحت بند هفت منشور ملل قرار دهد اما موفق نمی‌شود زیرا با وتوی روسیه و چین مواجه خواهد شد. اسرائیل هم می‌خواهد ایران را وارد درگیری کند. این رژیم می‌خواهد از نیروی هوایی خودش استفاده کند اما اگر دست به ماجراجویی علیه ایران بزند منقطه درگیر جنگی خانمانسوز می‌شود و محور مقاومت هم‌زمان وارد عمل می‌شود. رژیم صهیونیستی می‌خواهد ائتلافی منطقه‌ای و جهانی را علیه ایران شکل بدهد که هرگز نمی‌تواند به این هدفش برسد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها