کربی: از کاهش اراضی غزه حمایت نمی‌کنیم

کد خبر: 1270572

جان کربی عنوان کرد: آمریکا نمی‌خواهد به هیچ نحوی شاهد کاهش اراضی غزه باشد و از چنین کاری حمایت نمی‌کند.

کربی: از کاهش اراضی غزه حمایت نمی‌کنیم

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری درخصوص مذاکرات جهت تسهیل تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی گفت: مذاکرات جدی در جریان است تا توافق تبادل اسرا انجام بگیرد.

هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنبش حماس در پاسخ به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، به شهرک‌های اطراف نوار غزه حمله کرد که طی آن حدود ۱۲۰۰ صهیونیست کشته، حدود ۵۴۳۱ نفر زخمی شدند و جنبش دست کم ۲۳۹ صهیونیست را اسیر کرد.

حماس طی آتش بس موقت یک هفته‌ای که ابتدای دسامبر پایان یافت ۱۰۵ اسیر را در ازای آزادی ۲۴۰ اسیر فلسطینی مبادله کرد. طبق گفته مقامات رژیم صهیونیستی، این رژیم تخمین می‌زند که ۱۳۶ اسیر صهیونیست دیگر همچنان در نوار غزه باشند.

کربی همچنین در پاسخ به این سوال که «آیا کاخ سفید از آتش‌بس ۳۰, ۶۰ و ۹۰ روزه میان اسرائیل و غزه حمایت می‌کند؟» گفت: صدالبته. اگر لازم باشد این کار را می‌کنیم. این به ما فرصتی می‌دهد تا اسرا را از آنجا خارج کنیم و کمک‌های بیشتری به این منطقه برسانیم.

وی ادامه داد: ما به طور کامل از وقفه بشردوستانه‌ای حمایت می‌کنیم که بیشتر از یک هفته به طول بیانجامد.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین عنوان کرد که واشنگتن از کاهش اراضی غزه حمایت نمی‌کند.

کربی گفت: ما (آمریکا) نمی‌خواهیم به هیچ نحوی شاهد کاهش اراضی غزه باشیم. ما از چنین کاری حمایت نمی‌کنیم.

این مقام ارشد آمریکایی در بخش دیگری از کنفرانس خبری خود تاکید کرد که حملات به یمن با مجوز جو بایدن انجام گرفته است‌.

وی گفت: حملات روز گذشته نیازمند گفت‌وگوها و رایزنی‌های بیشتر در تیم امنیت ملی بود و رئیس‌جمهور مجوز این حملات را صادر کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ستاد فرماندهی تروریستی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد در ساعت ۲۳:۵۹ دوشنبه شب به وقت صنعا، نیروی دریایی آمریکا و نیروی هوایی انگلیس با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند به هشت هدف انصارالله یمن حمله کردند.

سنتکام مدعی است که این اهداف شامل سامانه‌های موشکی، لانچرها، سامانه‌های پدافند هوایی، رادارها، تأسیسات و انبار تسلیحات می‌شود، ادعایی که توسط مقامات یمن رد و اعلام شد که مواضع هدف قرار گرفته شده خالی از هرگونه مهمات و نیرو بوده‌اند.

هدف آمریکا و متحدینش از این حملات، تضعیف توانایی‌های نیروهای مسلح یمن برای ادامه حملات به کشتی‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، تنگه باب المندب و خلیج عدن است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها