هشدار دبیرکل اتحادیه عرب به پیامدهای اقدامات تحریک‌برانگیز علیه «آنروا»

کد خبر: 1271455

دبیر کل اتحادیه عرب در سخنانی نسبت به پیامدهای قطع کمک‌های مالی به آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل از سوی برخی کشورهای غربی هشدار داد.

هشدار دبیرکل اتحادیه عرب به پیامدهای اقدامات تحریک‌برانگیز علیه «آنروا»

به نقل از الجزیره، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به قطع تامین مالی آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل متحد از سوی برخی کشورهای غربی واکنش نشان داد.

دبیرکل اتحادیه عرب در این رابطه گفت: نسبت به تبعات اقدامات تحریک‌برانگیز علیه آنروا هشدار می‌دهیم و مجازات گروهی فلسطینیان از طریق قطع تامین مالی این آژانس را محکوم می‌کنیم.

ابوالغیط گفت: ما تعلیق تامین مالی آنروا از سوی برخی کشورهای غربی بر اساس اتهام‌های مطرح‌شده علیه برخی کارکنان آن در این مرحله خطرناک را، عجیب می‌دانیم.

گفتنی است واشنگتن جمعه هفته پیش به بهانه کمک ۱۲ نفر از کارکنان آنروا به مقاومت فلسطین (حماس) در اجرای عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی در ۷ اکتبر سال گذشته میلادی، از تصمیم این کشور برای قطع کمک به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آونروا) خبر داده بود.

ایتالیا، کانادا، استرالیا و انگلیس دیروز شنبه و فرانسه نیز در روز جاری در دسیسه قطع کمک‌های مالی به آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل متحد به آمریکا پیوستند.

کانادا و استرالیا پس از طرح ادعای مظنون‌شدن به چند نفر از کارکنان این آژانس به دست‌داشتن در عملیات غافلگیرانه ۷ اکتبر سال گذشته میلادی جنبش حماس علیه نظامیان اشغالگر قدس در اراضی اشغالی فلسطین، اعلام کردند که از اقدام ایالات متحده در قطع حمایت مالی از آژانس آنروا پیروی می‌کنند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها