واکنش متفاوت 2 مقام آمریکایی درباره کمک مالی با اوکراین | نظر نیکی هیلی و تحلیلگر آمریکایی

کد خبر: 1275664

نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفت: واشنگتن باید کمک‌های جدید به اوکراین را تأیید کند تا از اعزام نیروهایش به آنجا جلوگیری کند

واکنش متفاوت 2 مقام آمریکایی درباره کمک مالی با اوکراین | نظر نیکی هیلی و تحلیلگر آمریکایی

نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفت: واشنگتن باید کمک‌های جدید به اوکراین را تأیید کند تا از اعزام نیروهایش به آنجا جلوگیری کند

به نقل از راشا تودی، نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، گفت که «واشنگتن باید بسته کمکی جدیدی را برای اوکراین تصویب کند تا از اعزام نیروهای خود اجتناب کند.»

هیلی در بیانیه‌ای به ABC اضافه کرد: «اوکراین درخواست نیرو نمی‌کند، بلکه فقط برای پیروزی در این درگیری، تجهیزات و مهمات می‌خواهد. آنها قدرت جنگی زیادی دارند و ما باید آنچه را که نیاز دارند به آنها بدهیم. ما می‌توانیم از اعزام نیرو در نقطه‌ای به آنجا اجتناب کنیم.»

او توضیح داد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید اهمیت حمایت مالی از کیف را برای آمریکایی‌ها توضیح دهد.

وی در پایان گفت: «کنگره در حال شکست است زیرا آنها می‌گویند شما باید بین اوکراین، اسرائیل و امنیت مرزی یکی را انتخاب کنید. آنها به مردم آمریکا دروغ می‌گویند. این یک فرض غلط است. ما می‌توانیم هر دو را انجام دهیم.»

جو بایدن، رئیس جمهورآمریکا، به دنبال کمک ۱۰۶ میلیارد دلاری برای کمک به اسرائیل و اوکراین و همچنین مقابله با چین و روسیه در منطقه آسیا-اقیانوسیه است اما کنگره آمریکا تا کنون با اختصاص این مبلغ مخالفت کرده است.

ار طرفی کمک‌های مالی به اوکراین نیز روز به روز از طرف نهادهای غربی در حال کاهش است و این کشور روز به روز شهرهای مهمی را از دست می‌دهد.

جفری ساکس

تحلیلگر آمریکایی: مردم آمریکا از کمک دولت به اوکراین خسته‌اند

بنا به گفته یک تحلیلگر آمریکایی، مالیات‌دهندگان این کشور از جنگ‌طلبی دولت خود خسته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اقتصاددان و تحلیلگر سیاست عمومی آمریکا می‌گوید که مردم آمریکا از هزینه دولت در جنگ‌ها و به ویژه درگیری در اوکراین خسته شدند.

«جفری ساکس» در مصاحبه‌ای گفت که محبوبیت پایین کنگره و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا حکایت از آن دارد که مالیات دهندگان این کشور از تصمیمات دولت در حوزه سیاست خارجی ناراضی هستند.

این تحلیلگر برجسته آمریکایی در ادامه گفت که مردم آمریکا از این موضوع خسته شده اند. مردم آمریکا نمی‌خواهند دولت برای این جنگ‌ها پول خرج کند.

ساکس افزود: آنها شاهدند که کسری بودجه بسیار زیاد است، بدهی‌ها مدام در حال افزایش است، مدام به آنها گفته می‌شود که به دلیل بحران بودجه نمی‌توانند از مراقبت‌های بهداشتی بهره مند باشند.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دولت بایدن حدود ۱۱۳ میلیارد دلار کمک برای کی یف را تصویب کرده است. دولت واشنگتن در حال حاضر اختصاص ۶۰ میلیارد دلار دیگر برای کمک به اوکراین را در نظر دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها