‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟

کد خبر: 1286347

‌سفیر ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

 ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟

‌سفیر ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

فریدالدین نصریوف ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به توسعه ارتباط ازبکستان با جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف اظهار داشت: ارتباط تجاری، اقتصادی، سیاسی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان توسعه یافته است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار رئیس جمهوری ایران و ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

وی از افزایش حجم مبادلات تجاری ایران ازبکستان خبر داد و بیان کرد: حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان سال گذشته به 500 میلیون دلار رسید و امسال به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

نصریوف نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو را فرصت مهمی در توسعه مبادلات تجاری نام برد و گفت: هدف سفر به استان بوشهر توسعه روابط اقتصادی و تجاری، ازبکستان با این استان است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با استان بوشهر در دستور کار قرار دارد گفت: اکنون میزان مبادلات تجاری ازبکستان با کشورهای افغانستان یک میلیارد، روسیه 10 و چین 10 میلیارد دلار است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم ازبکستان در عرصه اقتصادی اضافه کرد: یک منطقه ویژه اقتصادی در ازبکستان با 200 هکتار مساحت ظرفیت مهمی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است.

نصریوف  ظرفیت استان بوشهر در بخش‌های مختلف اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجاری را قابل توجه دانست و تأکید کرد: با توجه به ارتقا سطح روابط جمهوری اسلامی و ازبکستان توسعه همکاری با استان‌های مختلف ایران از جمله بوشهر در دستور کار قرار دارد.

آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان

استاندار بوشهر هم با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان گفت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی دارای ظرفیت بالایی است.

احمد محمدی‌زاده تولید 40 نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: استان بوشهر 50 درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این دو محصول بازار خوبی در ازبکستان دارد.

وی از آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان خبر داد و بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌توان در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد./تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها