هشدار یونیسف نسبت به تبعات بسته شدن گذرگاه رفح

کد خبر: 1289853

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نسبت به بسته شدن گذرگاه رفح برای مدت‌زمان طولانی هشدر داد.


هشدار یونیسف نسبت به تبعات بسته شدن گذرگاه رفح

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد حمله نظامی به رفح ارسال کمک‌ها به ساکنان غزه را بسیار پیچیده خواهد کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، سازمان یونیسف هشدار داد که اگر گذرگاه رفح برای مدت طولانی بسته شود، به سختی می‌توان مانع قحطی در نوار غزه شد.

پیشتر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) درباره وقوع فاجعه برای بیش از ۶۰۰ هزار کودک فلسطینی در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داده بود.

رسانه‌های عبری بامداد امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی خود را در بخش شرقی شهر رفح آغاز کرده و جنگنده‌های این رژیم حملات هوایی شدیدی را علیه این منطقه انجام داده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرده بود که حتی در صورت حصول توافق آتش‌بس با حماس، باز هم حمله به رفح انجام خواهد شد. رژیم صهیونیستی در حالی به رفح حمله کرد که حماس دوشنبه با توافقنامه پیشنهادی مصر و قطر برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا موافقت کرده بود.

آزار جنسی در سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی

اتهام یک افسر ارشد در سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی به آزار جنسی چند سرباز زن که تحت فرمان او کار کرده‌اند، منجر به شکل‌گیری جنجال در رسانه‌های این رژیم شده است.

به گزارش ایسنا، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد: صحبت درباره یکی از مقامات ارشد زندان است که با استفاده از کلمات نامناسب، سربازان زن را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد.

طبق این گزارش، در پی این گزارش‌ها، سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت اقداماتی را علیه این افسر ارشد آغاز کند و به همین منظور گزارش‌های حاوی شکایات سربازان زن به واحد تحقیقات ویژه مسئول زندان‌ها ارسال شد.

در بیانیه سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی در این باره آمده است که شکایات سربازان زن به دست مشاور حقوقی امور کارکنان زندان‌ها رسیده است.

این سازمان همچنین اعلام کرد که پس از گفت‌وگوی طولانی با کمیسر موقت زندان‌ها و ریاست سازمان زندان‌ها، مقامات متعهد شدند که برای رسیدگی به چنین حوادثی به شدت تلاش خواهد کرد.

در همین راستا، روزنامه معاریو فاش کرد که این افسر در یکی از زندان‌های جنوب اراضی اشغالی سمت عالی رتبه‌ای دارد و صحبت از یک پدیده تکراری و شکایات متعدد است.

معاریو همچنین نوشت: سند صادر شده در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۳ که توسط مرکز تحقیقات و اطلاعات آزار جنسی در سازمان زندان‌ها تهیه شده است، نشان می‌دهد که سازمان زندان‌ها در بازه زمانی ۲۰۱۸-۲۰۲۱ شاهد ارائه ۱۳۷ شکایت درباره آزار جنسی علیه سربازان زن بوده است.

این سند حاکی از آن است که ۴۱ درصد از موارد آزار و اذیت علیه سربازان زن در حال انجام خدمت وظیفه رخ داده است و ۴۶ درصد از شکایات نیز تنها با معرفی متهم به یک دادگاه انضباطی رسیدگی شده و تنها ۵ درصد از شکایات به دادستانی کل ارسال شده است./ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها