اعتراف فابیوس به شکست در خاورمیانه

کد خبر: 493877

وزیر خارجه سابق فرانسه اعتراف کرد که در بهبود اوضاع خاورمیانه در دوره‌ای که ریاست دستگاه دیپلماسی این کشور را برعهده داشته شکست خورده است.

خبرگزاری ایسنا: لوران فابیوس، وزیر خارجه سابق فرانسه در مصاحبه با رادیو "اروپا1" با طرح این ادعا که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه "جنایتکاری علیه بشریت" است! ابراز امیدواری کرد که اسد پیروز نشود.
وی به نقش فرانسه در مذاکرات درباره سوریه پرداخت و گفت: پاریس یک جانبه و به صورت انفرادی تصمیم نمی‌گیرد. ما از یکسو در مقابل نظامی قرار داریم که "بیرحمی" بی سابقه‌ای را از خود نشان داده و از حمایت ایران و روسیه برخوردار است و از سوی دیگر برخی شرکای ما هستند که کمی تردید نشان داده‌اند.
فابیوس از انتقاد مستقیم از آمریکا خودداری کرد و به خطر قرمزی اشاره کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در زمان کناره گیری از پاسخ نظامی به حمله شیمیایی در غوطه شرقی دمشق در اوت 2013 ، آن را مشخص کرد.
اوباما در سال 2012 اعلام کرد که "استفاده نظام سوریه از سلاح شیمیایی خط قرمز خواهد بود" اما یک سال بعد زمانی که گزارشاتی درباره استفاده دمشق از سلاح شیمیایی علیه مخالفان منتشر شد از موضع خود کناره گیری کرد.
وی گفت: زمانی که تاریخ را خواهیم نوشت می‌نویسیم که نقطه تحولی نه فقط برای بحران در خاورمیانه بلکه برای اوکراین، کریمه و جهان بوده است.
فابیوس اعتراف کرد که در بهبود اوضاع خاورمیانه در دوره‌ای که ریاست دستگاه دیپلماسی این کشور را برعهده داشته موفق عمل نکرده است.
مهم‌ترین موفقیت فابیوس نقشش در امضای توافق‌نامه جهانی در کنفرانس آب و هوا در پاریس و توافق نامه هسته ای با ایران بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها