رای به خروج از اتحادیه اروپا پایان کار دیوید کامرون است

کد خبر: 512176

وزیر خزانه‌داری سابق انگلستان گفت: در صورت رای مردم به خروج از اتحادیه اروپا، عمر نخست‌وزیری دیوید کامرون به سرانجام می‌رسد.

خبرگزاری فارس: وزیر اسبق خزانه‌داری انگلستان گفت در صورت رای مردم به خروج از اتحادیه اروپا، دوره نخست وزیری «دیوید کامرون» به انتهای خود می‌رسد.
به نوشته گاردین، کامرون که خواستار ماندن در اتحادیه اروپاست، هفته گذشته در جمع نمایندگان پارلمان با سوالات متعددی پیرامون همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا روبرو شد.
یکی از نمایندگان از دیوید کامرون پرسید اگر نتیجه همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا باشد،‌ آیا نخست وزیر استعفا می‌دهد یا نه که در پاسخ کامرون گفت خیر و سمت خود را حفظ می‌کند.
اما روز یکشنبه (امروز) «کنت کلارک» از وزرای سابق خزانه‌داری انگلستان گفت اگر مردم رای به خروج از اتحادیه اروپا بدهند، کامرون در عرض 30 ثانیه کنار زده می‌شود. وی تصریح کرد در صورت رای مردم به خروج از اتحادیه اروپا، باقی ماندن کامرون در سمت نخست وزیر انگلستان‌ مضحک خواهد بود.
در پی قدرت گرفتن حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) دولت محافظه‌کار وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات 2015 همه‌پرسی جدایی از اتحادیه اروپا را برگزار خواهد کرد. بعد از آنکه محافظه‌کاران در انتخابات سراسری ماه می 2015 بیشترین کرسی‌های پارلمان را از آن خود کرده و دوباره تشکیل کابینه دادند، کامرون طرحی را برای اصلاح قواعد رابطه انگلیس و اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد تا با این اقدام مردم انگلستان را تشویق به ماندن در اتحادیه اروپا کند.
نخست وزیر انگلستان طی نشست‌هایی با دیگر سران کشورهای اروپایی موفق شد نظر آنان را برای برخی اصلاحات در قواعد روابط این کشور و اتحادیه اروپا جلب و تاریخ برگزاری همه‌پرسی جدایی از اتحادیه را 23 ژوئن تعیین کند. با وجود آنکه رهبر حزب محافظه‌کار خود خواستار ماندن در اتحادیه اروپاست،‌ برخی اعضای اصلی این حزب بر خروج از اتحادیه تاکید دارند و این مساله به چالشی درون حزب حاکم انگلستان تبدیل شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها