حیدر العبادی خواستار نشست فوری پارلمان عراق شد

کد خبر: 512432

نخست‌وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای خواستار نشست فوری پارلمان برای رای‌گیری درباره ساختار کابینه جدید کشور شد.

خبرگزاری فارس: «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در سایه تداوم تنش‌ها در داخل پارلمان عراق و تظاهرات‌های مردمی در پایتخت برای اجرای سریع اصلاحات در کشور، خواستار نشست فوری پارلمان به منظور عبور از موانع موجود در کشور شد.
وی در ادامه بر ضرورت اجرای اصلاحات فراگیر به دور از هرگونه سهم بندی تاکید کرد.
نخست‌وزیر عراق طی بیانیه‌ای درباره اصلاحات فراگیر دولتی و تعدیل کابینه که صبح امروز در پایگاه خبری «السومریه نیوز» منتشر شد، بر ضرورت رای‌گیری برای کابینه تعدیل شده کشور، طی چند روز آینده تاکید کرد و خواستار رای‌گیری درباره هیأت‌های مستقل و نهادهای دیگر در مرحله بعد شد.
العبادی افزود: تغییر وزراء یک حلقه از اصلاحات فراگیر در کشور به دور از هرگونه‌ جناح‌بندی و سهمبندی سیاسی است.
در ادامه این بیانیه آمده است: من می‌دانم که پارلمان عراق، می‌تواند نقش قانونگذاری و نظارتی خود را به کامل‌ترین وجه ممکن انجام دهد و درباره کابینه تعدیل‌شده هر چه سریعتر، طی چند روز آینده رای‌گیر کند.
بر اساس این بیانیه، جنگ علیه داعش در کنار چالشهای امنیتی و اقتصادی که عراق با آن مواجه است، نیازمند همسوسازی تلاشها برای عبور از مشکلات و پیامدهای جاری در کشور است. دولت نیز تمام تلاش خود را وقف مذاکره با نهادهای بانکی و اقتصادی جهان می‌کند تا از اقتصاد عراق حمایت شود.
العبادی افزود: بر همین اساس من از پارلمان عراق می‌خواهد که هرچه سریعتر نشستی را برگزار کند و در تدوین راهکارهایی برای برون‌رفت از چالشهای فراروی عراق، مشارکت نمایند. ما اطمینان داریم که عراق با تمام قدرت از این بحران‌ها رهایی خواهد یافت و به آینده ملت و وطنمان خوشبینم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها