فؤاد معصوم: پیروزی نهایی علیه داعش نزدیک است

کد خبر: 745624

رئیس جمهوری عراق در جریان سفرش به لهستان تاکید کرد که پیروزی نهایی علیه داعش نزدیک است.

فؤاد معصوم: پیروزی نهایی علیه داعش نزدیک است

خبرگزاری ایسنا: دفتر اطلاع‌رسانی فؤاد معصوم، رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور در سفرش به لهستان مورد استقبال مسؤولان برجسته لهستانی و در راس آن‌ها آندژی دودا، رئیس جمهوری لهستان در کاخ ریاست جمهوری قرار گرفت.

فؤاد معصوم، رئیس جمهوری عراق در این سفر بر اهمیت توسعه روابط عراق و لهستان در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که پیروزی نهایی علیه داعش نزدیک است.

در این بیانیه آمده است که طی این دیدار دو طرف به بررسی پرونده‌های اساسی در خصوص روابط دوجانبه پرداختند.

همچنین معصوم در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای لهستانی خود گفت با طرف لهستانی بر سر توسعه روابط دوجانبه به ویژه همکاری امنیتی و نظامی و همچنین گسترش مشارکت و همکاری لهستان در بازسازی عراق به اتفاق نظر رسیدند.

رؤسای جمهور عراق و لهستان همچنین بر سرمایه‌گذاری و ورود شرکت‌های لهستانی در روند رشد و توسعه صنایع نفتی، گاز، برق و کشاورزی عراق تاکید کردند.

رئیس جمهور عراق همچنین بر استقبال عراق از تجربه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های لهستانی و ارائه همه تسهیلات و ضمانت‌ها برای جذب آن تاکید کرد.

معصوم همچنین بر عمق روابط تاریخی‌ که دو کشور دوست را به هم مرتبط می‌سازد و همچنین بر اهمیت توسعه آن در زمینه‌های تجارتی و کشاورزی تاکید کرد.

وی همچنین تصریح کرد که پیروزی نهایی علیه گروه تروریستی داعش با جان‌فشانی‌های گسترده نیروهای عراقی و کمک جامعه جهانی به ویژه کشورهای شرکت کننده در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از جمله لهستان، نزدیک است.

رئیس جمهوری لهستان نیز بر اهمیت احیای توافقنامه دو جانبه میان عراق و لهستان و بالابردن سطح تبادلات تجاری به بالاترین سطوح در آینده و همچنین حمایت لهستان از عراق و اهتمام آن به توسعه چشم‌اندازهای همکاری مشترک در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

فؤاد معصوم روز یکشنبه به همراه هیئتی عالی رتبه وارد لهستان شد.

دفتر رئیس جمهوری عراق اخیرا تاکید کرده بود که دو طرف درباره همکاری مشترک میان عراق و لهستان به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت و توافقنامه‌های متعددی امضا خواهند کرد.

پیشتر نخست وزیر لهستان اعلام کرده بود که کشورش تصمیم به بازگشایی سفارت لهستان در بغداد گرفته و همچنین کشورش تمایل به گسترش روابط با عراق و حمایت از سرمایه‌گذاری و ورود شرکت‌های لهستانی به بازارهای عراق دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها