عبدالله: در داخل دولت افغانستان نگاه قومی وجود دارد

کد خبر: 823779

رئیس اجرایی دولت افغانستان که پیش از این با توزیع شناسنامه‌های الکترونیک به دلیل نبود اجماع مردم افغانستان در این باره مخالفت کرده بود وجود نگاه قومی در داخل دولت این کشور را تایید کرد.

عبدالله: در داخل دولت افغانستان نگاه قومی وجود دارد

خبرگزاری تسنیم: «عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان در گفتگو با «یورونیوز» وجود نگاه قومی در داخل حکومت وحدت ملی را تایید کرد.

عبدالله که پیش از این نیز با فرمان اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای توزیع شناسنامه‌های الکترونیک مخالفت کرده بود بار دیگر نیز ضمن حمایت از این موضع خود گفت: همچنان بر این باورم که توزیع شناسنامه‌های الکترونیک مسئله‌ای ملی است و اگر در جایی اختلاف نظری هست خوب است که با صرف وقت و ایجاد گفتمان ملی به نتیجه‌ای در این باره برسیم.

اشرف غنی چندی پیش با وجود مخالفت بسیاری از نهاد‌های مدنی، احزاب و جریان‌های سیاسی افغانستان با درج واژه «افغان» دستور آغاز صدور شناسنامه‌های الکترونیکی صادر کرد.

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در پاسخ به پرسش یورونیوز وجود نگاه قومی در داخل دولت افغانستان را تایید کرد.

عبدالله درباره حضور داعش در افغانستان و احتمال تبدیل شدن این کشور به پایگاه جدید این گروه تروریستی نیز گفت که با وجود حضور داعش در ولایت «ننگرهار» و بخش‌هایی از شمال افغانستان این گروه تروریستی موفق به گسترش حضور خود در افغانستان نشده است و این فرصت را پیدا نخواهند کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها