ارتش سوریه آماده بازپس گیری چاه‌های نفتی دیرالزور می‌شود

کد خبر: 897548

یک منبع وابسته به کُرد‌های مورد حمایت آمریکا با اشاره به اینکه ارتش سوریه آماده بازپس گیری چاه‌های نفت دیرالزور می‌شود؛ مدعی شد که ائتلاف آمریکایی این اجازه را نخواهد داد.

ارتش سوریه آماده بازپس گیری چاه‌های نفتی دیرالزور می‌شود

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، در شرایطی درگیری میان نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) مورد حمایت آمریکا و داعش در حومه شرقی دیرالزور ادامه دارد که یک منبع کُردی اعلام کرد که ائتلاف آمریکایی اجازه ورود ارتش سوریه به شرق فرات را نمی‌دهد!

روزنامه الوطن سوریه به نقل از یک منبع نظامی وابسته به نیرو‌های قسد مورد حمایت آمریکا اعلام کرد: ارتش سوریه و متحدانش آماده حمله به چاه‌های نفت در مناطق تحت کنترل قسد در نزدیکی دیرالزور می‌شوند. متحدان ارتش سوریه در روستا‌های خشام و الصالحیه در شمال شهر دیرالزور مستقر شده اند تا به روستای العزبه در نزدیکی میدان نفتی کونیکو حمله کنند.

این منبع مدعی شد: ائتلاف بین المللی اجازه پیشروی به آن‌ها نخواهد داد.

الوطن با اشاره به اینکه این منبع نظامی ترس از حمله ترکیه را عامل عدم هرگونه پیشرفتی در جنگ با داعش در حومه شرقی دیرالزور دانسته، فاش کرد: ادعا‌های این منبع وابسته به قسد مبنی بر اینکه قسد با داعش می‌جنگند با وقایع میدانی همخوانی ندارد، زیرا اصلا نیرو‌های سوریه دموکراتیک یا همان قسد کاری علیه داعش انجام نمی‌دهند و این به خاطر دستوری است که ائتلاف آمریکایی به آن‌ها داده است، زیرا آمریکایی‌ها خواهان نابودی داعش نیستند تا توجیهی برای ادامه اشغالگری در سوریه داشته باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها