تقویت سامانه‌های دفاع ضدهوایی شبه جزیره کریمه

کد خبر: 898087

ناحیه نظامی جنوبی روسیه برای تقویت توان دفاعی شبه جزیره کریمه در برابر حملات هوایی، علاوه بر سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰، یک هنگ از سامانه‌های موشک‌های ضدهوایی «پانتسیر-اس» را نیز در این منطقه مستقر کرده است.

تقویت سامانه‌های دفاع ضدهوایی شبه جزیره کریمه

خبرگزاری تسنیم: ناحیه نظامی جنوبی روسیه برای تقویت توان دفاعی شبه جزیره کریمه در برابر حملات هوایی، علاوه بر سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰، یک هنگ از سامانه‌های موشک‌های ضدهوایی «پانتسیر-اس» را نیز در این منطقه مستقر کرده است.

به گزارش «نووستی»، دفتر مطبوعاتی ناحیه نظامی جنوبی روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که سامانه دفاع ضدهوایی این منطقه با استقرار یک هنگ از سامانه‌های موشک‌های زمین به هوا از نوع «پانتسیر-اس» در شبه جزیره کریمه تقویت شده است.

بر اساس این اطلاعات، این سامانه دفاع ضدهوایی که از جدیدترین تسلیحات دفاع ضدهوایی است، در اکتبر سال ۲۰۱۸ و در چارچوب برنامه مدرنیزه سازی تسلیحات نیرو‌های مسلح روسیه به این ناحیه نظامی تحویل داده شد.

پیش از این نیز این سامانه موشکی زمین به هوا در منطقه آستاراخان به حالت آماده باش رزمی درآمده بود. این سامانه در سه منطقه دیگر از ناحیه نظامی جنوبی روسیه مستقر شده است.

علاوه بر این چند روز قبل یک هنگ از سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ نیز در منطقه‌ای در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرز اوکراین در شبه جزیره کریمه به حالت آماده باش رزمی در آمد.

سامانه‌های دفاع ضدهوایی «پانتسیر-اس» با توجه به توانایی‌های رزمی و تاثیر بالای خود برای مقابله با هر نوع حملات هوایی بسیار موثر بوده و علاوه بر داخل روسیه، نیرو‌های مسلح الجزایر، ایران، عراق، امارات متحده عربی سوریه، لیبی و عمان نیز از این تسلیحات دفاعی روسی استفاده می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها