قرقاش ۲۰۱۸: به سوریه بازگشتیم

کد خبر: 907366

وزیر مشاور در امور خارجه امارات که پیشتر خواستار مسلح شدن معارضان سوریه شده بود، بعد از بازگشایی سفارت امارات در دمشق گفت، تحولات منطقه دلیل اصلی این تصمیم بود.

قرقاش ۲۰۱۸: به سوریه بازگشتیم

خبرگزاری فارس: امارات عربی متحده امروز (پنجشنبه) پس از قطع روابط طولانی، سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد تا افق روشنی از عادی‌سازی روابط میان کشور‌های عربی با سوریه را ترسیم کند.

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در خصوص این اقدام کشورش در صفحه توئیتر خود نوشت: تصمیم امارات متحده عربی برای برقرای روابط سیاسی و دیپلماتیک با دمشق پس از بررسی دقیق تحولات منطقه صورت گرفته است.

قرقاش ۲۰۱۸: به سوریه بازگشتیم

این مقام اماراتی، ۱۷ نوامبر ۲۰۱۲ در دومین سال بحران سوریه خواستار تسلیح معارضان برای کسب دستاورد‌های سیاسی شده بود و امروز از ضرورت بازگشت کشورش به سوریه سخن گفت.

قرقاش ۲۰۱۸: به سوریه بازگشتیم

قرقاش با تأیید ضمنی عقب افتادن ابوظبی از قافله تحولات منطقه و باخت در سوریه، تأکید کرد که باید در مراحل پیش رو امارات و کشور‌های عربی حضور بیشتری درپرونده سوریه داشته باشند تا با نقش فعال ایران و ترکیه در سوریه و منطقه مقابله کنند.

تأکید انور قرقاش به بازگشت به صحنه تحولات منطقه و سفارش او به کشور‌های عربی برای گام برداشتن در این مسیر در حالی است که منابع دیپلماتیک بحرینی نیز به خبرگزاری اسپوتنیک گفته‌اند که سفارت این کشور در دمشق تا هفته آینده بازگشایی خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها