تاکید «المشاط» بر افزایش سطح آمادگی رزمی نیرو‌های یمنی

کد خبر: 909838

رئیس شورای عالی سیاسی یمن خواستار افزایش سطح آمادگی رزمی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور برای مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی شد.

تاکید «المشاط» بر افزایش سطح آمادگی رزمی نیرو‌های یمنی

خبرگزاری تسنیم: به نقل از المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر اهمیت افزایش سطح آمادگی رزمی نیرو‌های یمنی متناسب با تهدیدات کنونی و تجاوز سعودی آمریکایی علیه یمن تاکید کرد.

وی بر مقاومت اسطوره‌ای نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مقابله با عناصر دشمن و مزدورانش در دفاع از کشور و تمامیت ارضی آن تاکید کرد.

از سوی دیگر المشاط با محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع یمن دیدار کرد. دو طرف در این دیدار درباره اوضاع جبهه‌ها و روند عملیات نظامی و دستاورد‌هایی که در سال گذشته در عرصه نظامی محقق شد و سطح آمادگی در مناطق مختلف نظامی در سایه تشدید تجاوز بحث و تبادل نظر کردند.

یمن طی سال گذشته در معرض بیش از ۵۲ هزار و ۲۴۹ تجاوز نظامی شامل حمله هوایی، حملات موشکی، توپخانه‌ای و دریایی قرار داشت. مناطق مختلف یمن هدف ۱۵ هزار و ۳۵۳ حمله هوایی با میانگین ۵۰ حمله هوایی در هر روز قرار داشته است که ۲۴۴ حمله با بمب خوشه‌ای و ۷۴ حمله با هواپیمای بدون سرنشین صورت گرفته است.

متجاوزان سعودی و اماراتی همچنین، ۴۹۴ بار از کشتی‌های جنگی خود به سمت سواحل یمن حمله موشکی انجام دادند، ۳۶ هزار و ۴۳۰ بار نیز حمله توپخانه‌ای و موشکی به مناطق مختلف یمن صورت گرفته است.

تعداد سورتی‌های پرواز و حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی از ابتدا جنگ (در ششم فروردین ۱۳۹۴) از ۱۰۰ هزار حمله فراتر رفته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها