درخواست شورا برای برخورد با باندهای کار کودکان

70هزار کودک کار در خیابان

کد خبر: 1226594

«کودک کار» یک داستان هولناک دو کلمه‌ای است، اما آنقدر این ترکیب شنیده شده که هراس آن از میان رفته است، حالا یک ترکیب ساده و آشنا به نظر می‌رسد که برای فهم آن هم نیازی به آمارهای رسمی و داده‌های پژوهشی نیست. کافی است به فضای پیرامونی خودتان نگاهی بیندازید چشم چشم کنید تا خیلی زود رد نگاهنتان به تعدادی از آنها بیفتد. چالش کودکان کار و خیابان هم چالش امروز و دیروز ایران نیست اگرچه به شکل معناداری تعداد آنها در خیابان‌ها بیشتر شده اما آنچه واضح است اینکه سیاست‌های معطوف به حل این چالش در همه این سالها با شکسمت مواجه شده است، سیاست‌هایی که پای 16 نهاد و سازمان و وزارتخانه در آن به چشم می‌خورد و حالا شورای شه تهران اعلام کرده است نزدیک به 70 هزار کودک کار در خیابان‌ها حضور دارند که البته نزدیک به 80 درصد آنها هم ایرانی نیستند!

70هزار کودک کار در خیابان

سوده نجفی در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم رفع خطر درختان و سقوط آنها در روزهای طوفانی اخیر، اظهار کرد: از شهرداری درخواست داریم که نسبت به رفع خطر اقدام کند و ایمنی لازم ایجاد شود چراکه منظور ما از اقدام لازم، قطع درختان نیست.

 او با اشاره به روز کودکان کار، یادآور شد: یکی از مشکلات شهر تهران کودکان خیابان و کار است که با آزارهای متعددی روبه رو هستند و دچار مشکلات جسمی و روحی می شوند و از سویی دیگر حضور آنها در خیابان ها مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می کند.

نجفی با بیان اینکه ساماندهی کودکان کار از سوی نهادهایی همچون وزارت کار، وزارت بهداشت، شهرداری، بهزیستی، آموزش و پرورش و دیگر دستگاه ها انجام شود، تصریح کرد: با وجود این تعداد متولی آمار کودکان کار در کشور و به ویژه در شهر تهران روز به روز در حال افزایش است و یک نهاد مشخص و رسمی در این زمینه معرفی نشده است.

 او با بیان اینکه حتی تا ۷۰ هزار نفر کودک کار وجود دارد که ۸۰ درصد از این افراد ایرانی نیستند، یادآور شد: چرا اجازه ورود اتباع خارجی به عنوان کودکان کار داده می شود؛ لذا باید با ورود کودکان کار خارجی مقابله شود و برخورد قاطعی با باندهای کودکان کار در تهران صورت بگیرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها