بلایی که اولین باران پاییزی بر سر ترافیک شهر تهران آورد

دستکاری ترافیک تهران در باران!

کد خبر: 1250555

اولین باران پاییزی احتمالا باید واکنشی شاعرانه از سوی کاربران فضای مجازی و شهروندان داشته باشد اما چند ساعت بارش باران دیروز بیش از آنکه به لطافت طبع شهروندان بینجامد روی روان آنها رژه رفت، قصه نه به خود باران که پیامد تکراری و اعصاب‌خردکن ترافیک پس از باران بازمی‌گشت. از نقشه سرخ پایتخت هنگام باران می‌شد متوجه شد که شهروندان در تله ترافیکی شهر افتاده‌اند و همچون همیشه چاره‌ای هم جز تحمل آن ندارند.

دستکاری ترافیک تهران در باران!

اگرچه مدیریت شهری و شهرداری نشان داده‌اند که تاب‌آوری اندکی از انتقاد دارند، در نوارد بدیهی‌تر از ترافیک هم بوده است ککه آنها زیر بار اشتباه احتمالی مدیریتی خود نرفته‌اند. نمونه‌اش شیوه مهندسی تخریب در ساختمان‌های غیرمجاز منطقه 19 که حتی باعث مرگ چندین نفر شد اما دریغ از یک پذیرش معمولی در اشتباه. بنابراین حالا هم که باران قفلی زده است به ترافیک شهر انتظاری از شهرداری برای دلایل و راهکارهای آن و عجیب‌تر از آن عذرخواهی نمی‌رود. نکته جالب توجه اما این است که ترافیک تهران چه در هنگامه باران و چه خارج از آن مشکلی نیست که بتوان با یک تصمیم یک شبه حل شود و هم پیش‌شرط‌هایی می‌خواهد و هم معطوف به دستگاه‌ها و نهادهای دیگر است اما توجیهات پس از این اتفاق به شگفتی این ماجرا اضافه می‌کند.

بلای باران بر ترافیک تهران

کاربرانی بودند که همان دیروز گوشی به دست گرفتند و از مسیرهای ترافیکی معمول خود عکس گرفته‌اند. نتایج این تصاویر شگفت‌آور است.

به‌کمک نرم‌افزار راهنمای مسیر (نشان) در ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه دیروز  زمان رانندگی از مرکز تهران (حوالی خیابان میرزای شیرازی) به برخی نقاط دیگر شهر تخمین زده شده است، به عنوان مثال در یکی از این تصاویر زمان حرکت به سمت تجریش محاسبه شده است، آن‌طورکه این نرم‌افزار محاسبه کرده یک راننده حداقل باید ۸۶ دقیقه در مسیر رسیدن به تجریش رانندگی کند! یا مدت زمان حرکت از مرکز تهران (حوالی خیابان میرزای شیرازی) به خانی‌آباد جنوبی در جنوب تهران حداقل یک ساعت (۶۰ دقیقه) رانندگی است.

دستکاری ترافیک!

امروز اما مهدی چمران رئیس پارلمان شهری می‌گوید در هنگام باران بسیاری از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی دستکاری می‌شوند! او توصیه کرده « این کار در سطح شهر کمتر صورت بگیرد.»  مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص دستکاری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در زمان بارش باران توسط راهور گفت: عوامل پلیس با توجه به شرایط ترافیکی در زمان بارش باران اقدام به دستکاری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی می‌کنند. البته توصیه ما این است که این کار کمتر صورت بگیرد اما به هر ترتیب شاید شرایطی به وجود بیاید که باید این کار انجام شود و پلیس مجبور باشد سیستم‌های هوشمند چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را دستکاری کند. وی افزود: به‌طور معمول در زمان بارش باران و برف تردد اتومبیل‌ها در سطح شهر با کندی مواجه می‌شود و به همین دلیل شاهد ایجاد ترافیک در شهر هستیم اما پیش بینی بنده این است که با توجه به کوتاه شدن روزها و هر چه به سمت زمستان حرکت می‌کنیم ترافیک شدیدتری در پایتخت را شاهد خواهیم بود. البته که می‌توا نگفت این گفته چمران به نوعی انداختن توپ تقصیرات ترافیک به زمین پلیس راهور است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها