دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

از توسعه یافتگی تا افسردگی

کد خبر: 1246114

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

از توسعه یافتگی تا افسردگی

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

رسالت: مردم کشورهای توسعه‌یافته هم از زندگی رضایت دارند و هم افسرده‌اند

هرچند وقت یکبار فهرستی از رده‌بندی کشورها با در نظر گرفتن پارامترهایی همچون شادی و خشم منتشر می‌شود که معمولا کشورهای اروپایی در صدر خوب‌هایش قرار می‌گیرند اما به‌تازگی گزارش‌هایی منتشر شده که از زاویه دیگری به ماجرا پرداخته است.

روزنامه رسالت نوشته: شادترین کشورهای جهان در صدر فهرست افسرده‌ترین مردم جهان قرار دارند. آمارها و پژوهش‌های جهانی نشان می‌دهد، کشورهای توسعه یافته به طرز متناقضی هم با در نظر گرفتن معیار رضایت از زندگی، بالاترین رتبه را کسب می‌کنند و هم در زمینه شیوع افسردگی. بنابراین رابطه‌ میان اقتصاد و شادی وارونه است. در دوره‌ای طولانی‌تر، رابطه میان شادی و تولید ناخالص داخلی به صفر می‌رسد. در واقع، رفاه ذهنی مردم با ثروتمند شدن کشور افزایش نمی‌یابد. اضطراب و خودآزاری ازجمله شایع‌ترین مشکلات سلامت روان در میان جوانان اروپایی است و برمبنای جدیدترین گزارش‌ها، اروپایی‌ها بیش‌ترین مصرف‌کنندگان دارو‌های ضد افسردگی‌اند.

 

گزارش جام جم از آغاز ماه ترافیک

ماندن در ترافیک کلانشهرها به‌ویژه تهران در شرایط تعطیلی مدارس هم طاقت‌فرسا شده چه رسد به اینکه با شروع سال تحصیلی مدارس و دانشگاهها بر حجم بار ترافیکی نیز افزوده شده و رانندگان چشم‌انتظار برنامه و طرحی برای کاهش و مدیریت آن هستند.

روزنامه جام جم در این باره گزارش داده: پلیس گفته اول مهر شاهد افزایش ۳۰درصدی ترافیک خواهیم بود. سردار حمیدی می‌گوید: وقتی مراکز آموزشی بازگشایی می‌شود، میانگین سفر در طول روز ۲۵تا ۳۰درصد به ترافیک تهران به نسبت شش ماهه دوم اضافه و سالانه یک میلیون خودرو به حوزه حمل و نقل شخصی افزوده می‌شود. مدرسه در تهران و یک‌میلیون و ۷۰۰هزار محصل شامل دانش‌آموز، دانشجو، پیش دبستانی و.. داریم که باعث افزایش بار ترافیکی در یک بازه زمانی ثابت می‌شوند. برای حل معضل ترافیک باید پازلی را در نظر بگیریم. هزینه پایین در استفاده از خودروی شخصی و ناکارآمدی و عدم دسترسی به حمل و نقل عمومی باعث می‌شود مردم از وسیله نقلیه خود استفاده کنند.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها