امانی: مدیریت شهرى فعلى در قبال عملکرد چهار ساله خودش پاسخگو نیست/ واگذارى املاک در مقطع پایانى فعالیت شوراى پنجم ابهام برانگیز است

کد خبر: 1077479

عضو منتخب شورای ششم شهر تهران در واکنش به موضوعات مطرح شده در نشست اخیر شورای پنجم تهران گفت:امیدواریم اعضای شورای فعلی در هفته های پایانی فعالیت خودشان به سیاسی‌کاری و ادامه رویکرد تبلیغاتی سال‌های گذشته پایان بدهند و به دنبال حل مشکلات و پیگیری دغدغه های شهروندان همچنین ارائه گزارش از عملکرد خودشان در این مدت باشند.

امانی: مدیریت شهرى فعلى در قبال عملکرد چهار ساله خودش پاسخگو نیست/ واگذارى املاک در مقطع پایانى فعالیت شوراى پنجم ابهام برانگیز است

گروه جامعه سایت فردا- ناصر امانی یکی از چهره‌های شاخص فهرست نیروهای ائتلاف که با سابقه اجرایی در مدیریت شهرداری به شورای ششم شهر تهران راه یافته در این خصوص گفت:متاسفانه روند مطرح نمودن گزارش‌های متناقض و یک طرفه آقایان در شورای شهر تهران همچنان ادامه دارد و شاهد انتشار تناقضات آماری و گزارش‌های مبهمی در مورد املاک شهرداری هستیم ، مسائلی که قبلا به شکل دیگری بیان کرده‌اند اما حالا به این بهانه حاضر به ارائه گزارش عملکرد خودشان در این دوره نیستند.

عضو منتخب شورای ششم شهر تهران اضافه کرد:اعضای شورا وقت مردم تهران را در این مدت با همین مسائل گرفته‌اند اما هیچ توضیحی در خصوص اقدامات و فعالیت‌های خودشان در این مدت نمی‌دهند و در قبال عملکرد چهارساله پاسخگو نیستند. آقای میرلوحی باز هم از واگذاری املاک شهرداری تهران می‌گویند و مدعی می‌شوند تازه به اسناد و مدارک جدیدی دست یافته‌اند در حالی که بارها گفته شده املاک شهرداری واگذار نشده بلکه با اختیارات قانونی جهت بهره برداری با امضای قراردادهای لازم و در مدت مشخص در اختیار برخی نهادهای عمومی و عام‌المنفعه قرار گرفته است.

امانی اضافه کرد:در گذشته ایشان از واگذاری املاک به بستگان و مدیران شهرداری می گفتند، حالا مدعی شده اند این املاک به صورت موقت در اختیار نهادهایی مثل قوه قضاییه(شوراهای حل اختلاف)پلیس راهور ناجا،سپاه پاسداران،سازمان تبلیغات اسلامی،آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، مساجد، هیات های مذهبی و یا سازمان های مردم نهاد قرار گرفته است.

وی همچنین گفت:جالب این است که این گزارش قبل از لایحه جنجالی واگذاری ملک شهرداری تهران به فدراسیون فوتبال که با سوء مدیریت مدیران وابسته به دولت فعلی به ورشکستگی افتاده آن هم با تسهیلات 5 ساله مطرح می شود که حتی از جانب اعضای شورای فعلی شهر هم این لایحه مورد اعتراض قرار گرفته است اما دوستان با این عملکرد همچنان می‌خواهند منتقد مدیریت قبلی بمانند.

امانی با تشریح تفاوت بهره‌برداری موقت در دوره گذشته و واگذاری املاک شهرداری در لایحه اخیر شورای پنجم گفت:مدعی می شوند در اختیار گذاشتن موقت املاک شهرداری   برای کمک به مجموعه‌های عام‌المنفعه مثل آموزش و پرورش یا قوه قضاییه و شوراهای حل اختلاف که محل حل مشکلات مردم است و آن هم به صورت قانونی و با رعایت تشریفات انجام شده تخلف است آن هم زمانی که انتقالی صورت نگرفته و املاک همچنان متعلق به شهرداری است و هر وقت که مالک بخواهد می تواند نسبت به بازپس گیری ملک خودش اقدام کند اما اینجا لایحه‌ای را تصویب کرده‌اند که یک ملک را به فدراسیون فوتبال به صورت خاص و بدون رعایت تشریفات لازم واگذار کنند تا خسارت ناشی از قرارداد با یک مربی خارجی جبران شود؟ آیا این اقدام هم عام‌المنفعه است یا حاصل ملاقات‌های سیاسی و سفارش شهردار وقت تهران است که خود اعضای شورا می‌گویند با تاکید شهردار این لایحه به صحن شورا رسیده است؟ واگذاری ملک شهرداری در این مقطع که پایان کار شورا و مدیریت شهری فعلی است ابهامات قابل توجهی دارد که باید به آن رسیدگی شود. اگر قصد کمک و حمایت داشتند چرا در هفته‌های پایانی و با وجود مخالفت تعدادی از اعضای شورا دست به چنین اقدامی زده‌اند؟

وی در پایان اظهار داشت:با توجه به پیگیری تحولات و اقدامات اخیر شورای فعلی نگرانی‌های جدی برای مدیریت آتی شهر تهران وجود دارد چرا که این شورا با وجود مشاهده پاسخ قاطع مردم در انتخابات اخیر همچنان به روند سیاسی‌کاری های خودش بدون توجه به مصالحت شهروندان ادامه می‌دهد. موضوعاتی در خصوص واگذاری برخی املاک و امتیازات در هفته‌ها و ماه‌های پایانی فعالیت شورا و بر مبنای ارتباطات حزبی و جناحی مطرح می‌شود که موجب نگرانی اعضای جدید شورای شهر است. امیدواریم دوستان در شورای پنجم به اینگونه اقدامات غیر شفاف که شبهات زیادی به همراه دارد پایان بدهند و در این مدت باقیمانده از مسئولیت به جای سیاسی‌کاری به دنبال خدمت‌رسانی به شهروندان و جبران عقب‌ماندگی مدیریت شهری همچنین ارائه گزارش عملکرد به شهروندان باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها