خبر خوش وزیر برای معلمان بازنشسته

کد خبر: 1138195

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای کمک به پیشکسوتان و بازنشستگان مقرر شده سقف همسان سازی باز گذاشته شود.

خبر خوش وزیر برای معلمان بازنشسته

یوسف نوری بعدازظهر پنجشنبه در نشست با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف در تربت جام اظهار کرد: همسان‌سازی در آموزش و پروش انجام شده است اما برای کمک به پیشکسوتان و بازنشستگان مقرر شده سقف همسان سازی باز گذاشته شود تا بتوانند تدریس کنند و خلاء و کمبودهای آموزشی را نیز جبران کنند.

وزیر آموزش و پروش گفت: در تربت جام طی سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مدرسه سازی پرداخت شد و اعتبار مدارس کانکسی این شهرستان هم تامین خواهد شد و در زمینه عدالت آموزشی اقدام به رصد وضعیت تمامی شهرهای استان خراسان رضوی کرده‌ایم و تصویری روشن از آن به دولت ارائه خواهیم داد.

وی افزود: شعار دولت «از مردم، بین مردم و برای مردم» است و اگر این کار را انجام دهیم به طور قطع دولت قوی خواهد شد اما نباید انتظار داشت دولت پس از ۶ ماه از آغاز فعالیتش قادر به حل تمامی مشکلات باشد.

نوری بیان کرد: اولین کار دولت سیزدهم تهیه واکسن بود و خوشبختانه دانشمندان جوان ما موفق به ساخت واکسن کرونا شدند که از ظرفیت‌های فراوان کشور نشان دارد و نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» گویای تاکید بر این ظرفیت موجود در کشور است.

وزیر آموزش و پروش با بیان این که کشور ما در حوزه بهداشت و درمان با تولید واکسن به قدرت رسید گفت: در زمینه سلول‌های بنیادین و انرژی هسته‌ای نیز به قله موفقیت رسیده‌ایم و در غیر این صورت آمریکا پای میز مذاکره با ما نمی‌آمد.

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا دانشکده های کشاورزی و هنرستان‌های فنی ما به سمت تامین نیازهای هر شهرستان حرکت کنند و این امر مستلزم این است که آموزش و پرورش ما از حافظه پروری به دنبال مهارت پروری حرکت کند.

نوری گفت: دولت، ظرفیت استخدام همه را ندارد، و فرد دارای مهارت نیز به دنبال کار اداری نمی‌رود و باید در نظام تعلیم و تربیت به گونه‌ای تربیت نیروهای آینده‌ساز کشور انجام شود تا هیچ فردی با برخورداری از مهارت بیکار نباشد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها