دستگیری ۱۳ نفر از سارقان بانک ملی/ اموال ربوده شده بازگردانده شدند/بازداشت برخی سارقان در ترکیه

کد خبر: 1153408

سارقان صندوق امانات بانک ملی با تلاش ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ لحظاتی پیش شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری ۱۳ نفر از سارقان بانک ملی/ اموال ربوده شده بازگردانده شدند/بازداشت برخی سارقان در ترکیه

سارقانی که به شعبه بانک ملی در خیابان انقلاب دستبرد زده بودند، دستگیر شدند.

 سارقانی که چند روز پیش به شعبه بانک ملی در خیابان انقلاب دستبرد زده بودند، دو روز پیش دستگیر شدند.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که برخی از سارقان صندوق امانات بانک ملی پس از سرقت به کشور «ترکیه» متواری شده بودند که با تلاشهای نیروی انتظامی در این کشور بازداشت و به ایران بازگردانده شدند.

اکثر اموال ربوده شده از صندوقهای امانات نیز بازگردانده شده است.

به گفته مونسان؛ عضو هیات رئیسه بانک ملی، این سارقان، از هزار صندوق امانات که در شعبه دانشگاه وجود داشت، محتویات حدود 162 صندوق را سرقت کرده، از 250 صندوق امانات که در اختیار مشتریان بوده، 162 صندوق را با دیلم شکسته و هر صندوقی که پر بوده را خالی کرده بودند.

جزئیات دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی

رئیس پلیس پایتخت جزئیات دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی شعبه ممتاز خیابان دانشگاه تهران را تشریح کرد.

به گزارش مهر، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با شبکه خبر از دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی خبر داد و گفت: از ساعات اولیه روز دوشنبه که از این سرقت باخبر شدیم، مجموعه پلیس پیوسته بازدیدها و کار کارشناسی خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: مجموعه پلیس آگاهی تهران بزرگ مجرب‌ترین و توانمندترین کارآگاهان را دارد که آنها طی طرح‌های عملیاتی توانستند سارقین را شناسایی کنند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: با تلاش شبانه‌روزی همکاران در کمتر از ۴۸ ساعت تمامی سارقین و مرتبطین شناسایی و دستگیر شدند.

وی بیان کرد: برخی از این افراد داخل کشور و برخی دیگر در خارج از کشور دستگیر شدند. همچنین بخش اعظمی از اموال مسروقه مردم کشف شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه تحقیقات پلیس برای کشف دیگر اموال مردم که از صندوق امانات به سرقت رفته همچنان ادامه دارد، گفت: پلیس با اقتدار و توانمندی که دارد، توانسته در کمترین زمان ممکن هم سارقین را دستگیر و هم بخش زیادی از اموال را کشف کند.

رئیس پلیس پایتخت در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند سارق دستگیر شده است؟ گفت: تعداد سارقین را نمی‌توانم بیان کنم اما تمامی عوامل این سرقت به طور کامل دستگیر شده‌اند.

کشف مقادیر زیادی از اموال مسروقه صندوق امانات بانک ملی

 دادستان تهران از دستگیری ۱۳ نفر از سارقان بانک ملی خبر داد و گفت: مقادیر زیادی از اموال مسروقه کشف شده است.

به گزارش مهر، علی صالحی عنوان کرد: ۱۳ نفر از متهمان سرقت بانک ملی دستگیر شدند و مقادیر زیادی از اموال مسروقه نیز کشف شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از متهمان در تهران و شمال کشور دستگیر شدند، عنوان کرد: ۳ نفر از سارقان متواری در کشور همسایه دستگیر شدند.

دادستان تهران عنوان کرد: مقادیر زیادی از اموال مسروقه در فرودگاه امام خمینی (ره) در ماشینی که توسط متهمان تهیه شده بود و مقادیری در تهران کشف شد.

صالحی با بیان اینکه بررسی‌های لازم در خصوص این پرونده در حال انجام است، گفت: در حال حاضر متهمان تحت تحقیقات قضائی و در اختیار ضابطان قرار دارند.

سردار رحیمی: تذکرات امنیتی به بانک داده شده بود

رییس پلیس پایتخت با تشریح جزییات دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی ‌از ارائه گزارش ترک فعل بانک‌ها در زمینه حفاظت از اموال مردم به دادستانی خبر داد.

به گزارش مهر، سردار حسین رحیمی با تشریح جزئیات دستگیری عوامل سرقت از صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه با گرامی‌داشت ولادت با سعادت امام رضا (ع) گفت: با تلاش خوب و اقدامات ارزشمند شبانه روزی و حرفه‌ای مأموران پلیس آگاهی تهران یکی از سرقت‌هایی که روی آن مانور داده شد و در بدو امر هیچ‌گونه سرنخی از آن نداشتیم.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: کار پلیس بعد از اطلاع رسانی دوستان در بانک ملی خیابان انقلاب از هشت صبح روز ۱۶ خرداد ماه شروع شد و همکاران با تشکیل تیم‌های متعدد و انجام اقدامات ویژه و فنی در کمتر از ۲۴ ساعت به جریان سرقت پی بردند و عناصر اصلی را شناسایی و متوجه شدند که چه کسانی هستند.

وی تصریح کرد: با اقداماتی که انجام شد این مجرمین در تهران و برخی از شهرستان‌ها با چندین عملیات پلیسی که در برخی منجر به تیراندازی و مضروب شدن سارقین حین فرار شد، اکثر قریب به اتفاق اعضای تیم سرقت دستگیر شدند.

رحیمی عنوان کرد: بخشی از این سارقین در همان روز ابتدایی به خارج از کشور متواری شدند که با اقدام به موقع و سریع اینترپل ما و سرعت بی نظیر آن برای اعلام قرمز با اقدام هماهنگ با کشور مربوطه در کمترین زمان ممکن سه نفر از سارقین در آن کشور دستگیر شدند و در اختیار افسر رابط پلیس ما در آن کشور هستند.

رئیس پلیس پایتخت عنوان کرد: عوامل مرتبط آن‌ها که برخی فروشنده اموال مردم بودند نیز دستگیر شدند و تیم اصلی سرقت در این اقدام با تلاش شبانه روزی همکاران دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اموال مردم اعم از طلاجات، هزاران سکه و ارز کشف شد که با هماهنگی دستگاه قضائی و بانک ملی تحویل خواهد شد. مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه نکنند چون اینجا نمی‌شود تحویل داد.

رحیمی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که پلیس در گام اول با تمام وجود و توان و دغدغه‌مند پای این پرونده و همه پرونده‌ها آمده و تلاش می‌کنیم و از زندگی خود می‌گذریم و به‌گونه‌ای که این تیم عملیاتی که بیش از ۲۰ نفر از کارآگاهان زبده شبانه روز پای کار بودند.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: به جهت عدم رعایت ابتدایی‌ترین اصول امنیتی سارقان از پارکینگ بانک وارد شدند و ۱۲ ساعت در محل حضور داشتند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بانک نگهبان‌ها را یک ماه قبل مرخص کردند، اظهار کرد: متأسفانه در خیلی از موارد شاهد این اهمال هستیم و به نظر می‌رسد باید اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

رحیمی تصریح کرد: سارقان توانستند ۱۶۸ صندوق را باز کنند؛ این در حالی است که همین بانک در ماه قبل پلیس پیشگیری نقاط ضعف را گوش زد می‌کند و بانک قبلی که در خیابان فلسطین مورد سرقت ناموفق قرار گرفت، توسط همین افراد صورت گرفته بوده است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه این سرقت ارتباطی با حمله سایبری اخیر ندارد، عنوان کرد: سارقین سابقه سرقت از بانک دارند.

وی افزود: به کارکنان بانک تا این لحظه مظنون نیستیم و دخالتی نداشتند و دو نفر به دلیل سهل انگاری بازداشت شدند.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا گزارش ترک فعل بانک ملی در خصوص این سرقت به دادستانی ارائه شده است، گفت: در بسیاری از موارد این موضوع به‌دادستانی اعلام شده و فصلی یک بار تمام بانک‌ها بازدید می‌شوند و چک لیستی دارند که باید رعایت شود و در مواردی که تعلل شود هم امضا از رئیس بانک گرفته می‌شود و هم به مراجع قضائی اعلام می‌شود./ منبع: مهر

حجم ویدیو: 2.27M | مدت زمان ویدیو: 00:02:00 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها