جریمه ۱۰ میلیارد تومانی برای قطع درختان خیابان ولیعصر

آه چنارهای ولی‌عصر گرفت!

کد خبر: 1164542

بعد از انتشار تصاویری از خشک کردن تعمدی چنارهای ولیعصر در جبوی یک برج تجاری حالا مدیریت شهری و دادستانی به موضوع وارد شده‌اند و آنطور که گفته شده جریمه مالی بالایی در انتظار عاملین این کار است.

آه چنارهای ولی‌عصر گرفت!

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در رابطه با مجازات افرادی که اقدام به قطع یا خشکاندن درختان می‌کنند، گفت: در سال گذشته مبلغ جریمه قطع درختان به شدت افزایش پیدا کرده است و برای مالکان دیگر صرف نمی‌کند که بخواهند درختان را خشک یا قطع کنند برای مثال جریمه تقریبی خشک شدن همین درختان خیابان ولیعصر بیش از ۱۰ میلیارد تومان است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: علاوه بر جریمه، بحث‌های حقوقی و تبعات قضائی که در این رابطه وجود دارد متوجه مالک خواهد بود و همین موارد منجر به این می‌شود تا افراد سودجو دیگر اقدام به قطع کردن درختان نکنند.

ماجرای خشک شدن درختان تهران برای امروز و دیروز نیست. سال‌هاست که برج سازان معروف و غیر معروف برای ساخت‌و‌ساز‌ها در بهترین مناطق تهران از هر ترفندی استفاده می‌کنند تا از زمین بیشترین سود را ببرند! سناریوی خشک شدن درختان چنار خیابان ولیعصر (عج) تهران دوباره تکرار شد. یک برج‌ساز، حالا متهم اصلی ماجرای خشکاندن ۱۲ اصله درخت کهنسال چنار خیابان ولیعصر (عج) تهران در محدوده محمودیه است. فردی که هم زورش می‌رسد و هم پولش را دارد تا خشک کند، بسازد و جریمه بدهد و دوباره روز از نو روزی از نو. اما این بار دادستانی هم ورود پیدا کرده است.

دادستان تهران در پی دستور اخیر رئیس کل دادگستری استان تهران از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی علت خشک شدن درختان خیابان ولیعصر (عج)، خبر داد.

در پی دستور اخیر رئیس کل دادگستری استان تهران به دادستان تهران در خصوص بررسی علت خشک شدن چند اصله از درختان خیابان ولیعصر (عج)، علی صالحی از تشکیل پرونده قضایی برای بررسی علت خشک شدن درختان خیابان ولیعصر (عج) خبر داد و گفت: به‌منظور حفظ و صیانت از منابع طبیعی، در این رابطه پرونده قضایی در دادسرای ناحیه یک تهران تشکیل شد. وی تصریح کرد: دستورات لازم برای تسریع در رسیدگی پرونده و دریافت نظرات کارشناسی و مشخص شدن علت به‌وجود آمدن حوادث مذکور برای درختان صادر و با عوامل و مرتکبان واقعه برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها