آماده‌باش در اردبیل پس از ۷ زلزله خفیف

کد خبر: 1206495

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: مدیریت بحران استان اردبیل در برابر زلزله احتمالی در آماده‌باش کامل قرار دارد و با توجه به وقوع هفت مورد زلزله در این شهرستان، هلال احمر همراه با مدیریت بحران آمادگی‌های لازم را در این زمینه دارد.

 آماده‌باش در اردبیل پس از ۷ زلزله خفیف

مهدی خدمتی صبح امروز در جلسه مدیریت بحران استان اردبیل، اظهار داشت: مدیریت بحران استان اردبیل در برابر زلزله احتمالی در آماده‌باش کامل قرار دارد و با توجه به وقوع هفت مورد زلزله در این شهرستان هلال احمر همراه با مدیریت بحران آمادگی‌های لازم را در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه هفت مورد زلزله خفیف از دیشب تا صبح امروز در مشگین‌شهر به وقوع پیوسته است، گفت: خوشبختانه هیچ خسارتی در این زمینه به بار نیامده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل و ایران مستعد حوادث است و از 47 حادثه 37 مورد آن در کشور ما اتفاق می‌افتد، بنابراین امری لازم و ضروری است تا نسبت به پیشگیری از مخاطرات نسبت به کاهش آن اقدامات اساسی انجام یابد تا بتوانیم تا حد امکان از مشکلات موجود جلوگیری کنیم.

خدمتی با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های لازم و کافی برای جلوگیری از مخاطرات به نوبه خود حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: نبود آموزش سبب می‌شود تا بیشترین تلفات را در مخاطرات شاهد باشیم که این موضوع در حال حاضر جزو اولویت‌های مهم و اساسی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: 50 درصد فرآیند مدیریت بحران مربوط به آموزش است و در این زمینه باید از میزان خسارت ناشی از مخاطرات کاسته شود و بتوانیم با آموزش نیروهای تخصصی در حوزه‌های مرتبط با تخصص هر یک از نیروها در بحث مدیریت بحران با همکاری سازمان‌های مردم نهاد اقدامات اساسی انجام دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: تاکید بر آموزش نیروهای تخصصی در حوزه‌های مرتبط با تخصیص هر یک از نیروها با همکاری سازمان‌های مردم نهاد باید همراه با آموزش و مهارت‌های لازم باشد تا ارائه آموزش‌های لازم در بحث مدیریت بحران به خوبی رقم بخورد.

خدمتی افزود: جلوگیری از تلفات ناشی از مخاطرات طبیعی با مدیریت آن جزو اولویت‌های مهم و اساسی است و نیاز است تا با مدیریت قبل حادثه و آمادگی و مقابله با بحران و بازسازی و بازتوانی چهار محوری به آن پرداخته شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها