لرستان در حالت آماده باش | از سفرهای غیرضرور به استان اجتناب شود

کد خبر: 1214748

لرستان استاندار لرستان گفت: استان در حالت آماده‌باش است.

لرستان در حالت آماده باش | از سفرهای غیرضرور به استان اجتناب شود

لرستان استاندار لرستان گفت: استان در حالت آماده‌باش است.

فرهاد زیویار امروز ۲۳ فروردین‌ماه در حاشیه رود کشکان و آبشار افرینه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به هشدارهای که سازمان هواشناسی دادند امروز بخشی از بارندگی در سراسر استان اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: طبق هشدارهای که سازمان هواشناسی دادند استان در حالت آماده باش است و بارندگی دوچندان خواهش شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: ساکنین حریم رودخانه‌ها با توجه به اطلاع رسانی که انجام شده باید از حریم رودخانه‌ها فاصله بگیرند.  

زیویار خاطرنشان کرد: مردم از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند تا در ساعات آینده خسارتی متوجه مردم نشود.

 وضعیت لرستان طی ساعات آینده فوق العاده است

استاندار لرستان گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی و وقوع بخشی از بارندگی‌ها در این سامانه بارشی جدید وضعیت استان طی ساعات آینده فوق العاده است.

فرهاد زیویار روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق پرخطر و پل در حال ساخت شهدای معمولان (ابراهیم آباد) و آبشار افرینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و سطح قرمز در برخی از مناطق استان در پی بارندگی‌ها، تمام نهادها و ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به حالت آماده باش قرار دارند.

وی افزود: با توجه به افزایش سطح نزولات آسمانی در شبانه روز آینده و احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب ساکنان حریم و حاشیه رودخانه‌ها که در معرض تهدید هستند با هوشیاری به موقع به مکان امن منتقل شوند.

استاندار لرستان گفت: در پی هشدارهای سازمان هواشناسی کشور در سطح استان اطلاع رسانی کامل صورت گرفته و انتظار می‌رود مردم از مکان‌ها و مناطق پرخطر و بحرانی فاصله گرفته و حتی المقدور از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند.

وی تصریح کرد: امروز با حضور در شهر معمولان با بازدید از بخش‌ها و مناطق مخاطره آمیز از جمله پل در حال احداث شهدای این شهر و روستای افرینه موقعیت آن بررسی و با وجود بخشی از بارش‌ها و شدت گرفتن آن در ساعت‌های آینده و قرار گرفتن در وضعیت هشدار تمهیدات لازم در نقاط مختلف استان اندیشیده شده است.

زیویار یادآورشد: با برگزاری جلسه‌های مدیریت بحران در شهرستان پل‌دختر تمهیدات لازم اندیشیده شده و تدابیر حفاظتی و پیشگیرانه در شهرستان معمولان در وضعیت مناسب است و هماهنگی‌ها جهت آمادگی در مقابل هرگونه بحران احتمالی به ویژه در نقاط قرمز و در معرض سیل  صورت گرفته است.

استاندار لرستان اظهار امیدواری کرد: با مدیریت صحیح بحران ساعات آینده بدون خطر و آسیب در استان سپری شود.

 تخلیه ساکنان حریم رودخانه‌های لرستان/ از سفرهای غیرضرور به استان اجتناب شود

استاندار لرستان از تخلیه ساکنان حریم رودخانه‌های استان خبر داد و گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده مردم حتما باید از رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

فرهاد زیویار عصر امروز در حاشیه بازدید از اقدامات پیشگیرانه از وقوع بحران سیل احتمالی در حاشیه رود کشکان و آبشار افرینه، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش گسترده باران در لرستان، هم اکنون شاهد بخشی از بارندگی در استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق هشدارها استان در حالت آماده‌باش است، چرا که بارندگی‌ها از امشب دوچندان می‌شود.

استاندار لرستان از تخلیه ساکنان حریم رودخانه‌های استان خبر و ادامه داد: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده مردم حتما باید از رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

زیویار با تاکید بر اینکه از سفرهای غیرضرور به استان اجتناب شود، افزود: شرایط فوق العاده‌ای را در استان شاهد هستیم و امید می‌رود با مدیریت ۴۸ ساعت آینده، شاهد بروز اتفاق و خسارت در استان نشویم.

آماده‌باش کامل ستاد مدیریت بحران/کوهدشت تاکنون ۱۷ میلی‌متر بارندگی داشته است

فرماندار کوهدشت از آماده باش کامل ستاد مدیریت بحران خبر داد.

محمد مرادی بیست و سوم فروردین ماه اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی اخیر به لرستان از ساعاتی پیش بارندگی در کوهدشت آغاز شده و تمهیدات و مصوبات ستاد مدیریت بحران شهرستان به همراه بازدیدهای میدانی انجام‌ و تاکنون مشکل خاصی نداشته‌ایم.

وی افزود: نقاط پرخطری را که پیش‌بینی کرده بودیم با همکاری لازم دستگاه‌های ذی‌ربط به‌طور جدی مدیریت کردیم و امیدواریم در ادامه نیز مشکلی نداشته باشیم.

مرادی با اشاره به اینکه جای هیچ نگرانی وجود ندارد، عنوان کرد: کوهدشت تاکنون ۱۷ میلی‌متر بارندگی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا ظهر فردا پنجشنبه بین ۴۰ تا ۷۰ میلی‌متر میانگین و در برخی نقاط نیز شاهد بار ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلی‌متری باشیم.

فرماندار کوهدشت تصریح کرد: از عشایر و مردم درخواست می‌شود در مسیر رودخانه‌های دائمی حضور نداشته و اتراق نکنند و به‌محض مشاهده هرگونه اتفاق خاصی با مسئولان ستاد مدیریت بحران شهرستان تماس بگیرند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها