ناهنجاری دمایی ایران در راه است؟ | هوای کدام استان ها گرمتر از حد معمول شدند؟

کد خبر: 1232278

احد وظیفه رئیس مرکز اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: از نیمه دوم تا اواخر مردادماه گرم‌ترین دوره سال در ایران است و اوج گرما و افزایش دما در کشور انتظار می‌رود.

ناهنجاری دمایی ایران در راه است؟ | هوای کدام استان ها گرمتر از حد معمول شدند؟

 مقام مسئول سازمان هواشناسی با بیان"دمای کشور از ابتدای سال آبی ۱.۱درجه بالاتر از میانگین بلند مدت بوده است"گفت:کشور دچار آنومالی یا ناهنجاری دمایی نیست.

احد وظیفه رئیس مرکز اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی با یادآوری این‌که از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر 1401) تاکنون میانگین دمای کشور 1.1درجه نسبت به میانگین بلندمدت یا نرمال دما بالاتر بوده و نوسان چندانی را تجربه نکرده است، اظهار کرد: دمای هوا در فصل بهار 1.2 درجه بیش از نرمال بود، اما میانگین دما در برخی استان‌ها مثل خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان به ویژه در چند هفته اخیر 2 تا 3 درجه بیش از نرمال بودند و آنومالی دمایی را تجربه کردند.

وی افزود: تهران طی چند هفته اخیر دمای نرمال سال‌های گذشته را تجربه کرده و نوسان دمایی قابل توجهی نداشته است.

وی با اشاره به این‌که رکورد دمای هوا در تهران 43 درجه بوده است،‌ تصریح کرد: از نیمه دوم تا اواخر مردادماه گرم‌ترین دوره سال در ایران است و اوج گرما و افزایش دما در کشور انتظار می‌رود.

رئیس مرکز اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی همچنین گفت: گرمایش جهانی امسال با توجه به اینکه شرایط لانینو تغییر کرده و آب‌های اقیانوس آرام گرم‌تر از حد معمول است(ال نینو)، انتظار می‌رود تابستان به ویژه در مناطق حاره‌ای دمای هوا 1 تا 2 درجه گرم‌تر از نرمال شود.

وظیفه بیان کرد: بر اساس رکوردهای دمایی که تاکنون در جنوب شرق آسیا و مناطق جنب حاره‌ای ثبت شده، روزهای اخیر دمای کره زمین طی دو روز متوالی رکورد زد.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها