بارش برف و باران امروز و فردا در تهران| سردترین نقطه استان تهران امروز کجاست؟

کد خبر: 1273010

اداره کل هواشناسی استان تهران با پیش بینی گذر موج ضعیفی از استان طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ بهمن ماه) از بارش برف و باران در مناطق شمالی و غربی تهران طی برخی ساعات خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، با حضور محمد اسلامی و برخی از معاونان وی و نیز جمعی از مدیران صنعت هسته‌ای، پروژه واحد نیمه‌صنعتی تولید «هگزا فلوراید تلوریم» در سایت هسته‌ای اصفهان راه‌اندازی و افتتاح شد. هگزا فلوراید تلوریم (TeF6) به‌عنوان ماده اولیه رادیوایزوتوپ‌های پایدار برای استفاده در مصارف پزشکی، تشخیص و درمان بیماری‌ها کاربرد دارد. پودر تلوریم به‌طور طبیعی دارای 8 ایزوتوپ است که هر کدام از آن‌ها قابلیت غنی‌شدن و جداسازی را دارند. با تبدیل پودر تلوریم به گاز هگزافلوراید تلوریم طبیعی، امکان غنی‌سازی گاز TeF6 وجود دارد که در مراحل بعدی با تبدیل شدن به اکسید یا فلز و پرتودهی در راکتور، رادیوداروهایی نظیر ید124 تولید می‌شود که دارای کاربرد در تشخیص و درمان برخی بیماری‌ها و سرطان‌هاست. در دنیا فقط چند کشور محدود دارای تکنولوژی تولید این ماده ارزشمند هستند که به توجه به ممکن نبودن امکان تأمین و یا انتقال دانش فنی و تکنولوژی از سایر کشورها، ایجاد زیرساخت برای تولید این مواد در کشور امری ضروری محسوب می‌شود. به‌منظور تأمین خوراک مورد نیاز زنجیره‌های جداسازی ایزوتوپ‌های پایدار اقداماتی نظیر تدوین دانش فنی و تولید هگزافلوراید تلوریم در مقیاس پایلوت، تأمین تجهیزات،‌ تدوین روش و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی برای آنالیز کیفی و کمّی محصول و نیز طراحی، ساخت، تست و راه‌اندازی واحد نیمه‌صنعتی و تولید هگزافلوراید تلوریم در شرکت سوخت راکتورهای هسته‌ای اصفهان برنامه‌ریزی و اجرایی شده است. گفتنی است با توجه به برنامه سازمان انرژی اتمی ایران و نگاه ویژه رئیس این سازمان به مقوله مهم تولید و توسعه رادیوداروها، تکمیل چرخه تولید رادیوایزوتوپ‌های پایدار با تولید مواد اولیه مورد نیاز و ایجاد زیرساخت‌ زنجیره‌های جداسازی در شرکت‌های زیرمجموعه این سازمان آغاز شده است که در آینده نزدیک شاهد رونمایی از جدیدترین دستاوردهای سازمان در زمینه تولید رادیوداروهای ایرانی خواهیم بود.

بارش برف و باران امروز و فردا در تهران| سردترین نقطه استان تهران امروز کجاست؟

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران با گذر موج ضعیفی از استان طی امروز تا ظهر فردا (۱۶ و ۱۷ بهمن ماه) آسمان نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای نقاط به‌ویژه نواحی شمالی و غربی گاهی بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین در ساعات بعد از ظهر تا اواخر وقت سه شنبه در سطح استان به‌ویژه در نیمه جنوبی گاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید انتظار می‌رود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از روز چهارشنبه تا جمعه (۱۸ تا ۲۰ بهمن‌ماه) به‌تدریج با استقرار جوی پایدار وضعیت جوی استان، آسمانی صاف تا کمی ابری و در مناطق پرتردد و صنعتی همراه با افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران سه شنبه (۱۷ بهمن‌ماه) نیمه ابری تا ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه ( ۱۸ بهمن‌ماه) کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروز کوه با کمینه دمای ۱۳- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها