آبرسانی‌دستی‌به‌جانورا‌ن‌دریاچه‌ارومیه/عکس

کد خبر: 212022

عباس نژاد یاد آور شد: برای حل دایمی این مشكل، طرح هایی مبنی بر انتقال آب به وسیله لوله كشی در دست مطالعه است كه بعد از اتمام مراحل مطالعاتی آب مورد نیاز حیات وحش با لوله به جزایر منتقل خواهد شد.

آبرسانی‌دستی‌به‌جانورا‌ن‌دریاچه‌ارومیه/عکس

ایرنا: مدیركل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اعلام كرد: به منظور تامین آب مورد نیاز جانوران جزایر دریاچه ارومیه ، كار آبرسانی به شیوه دستی به این جزایر آغاز شد. حسن عباس نژاد بیان داشت: به دنبال كاهش نزولات آسمانی و خشكسالی امسال ، جانوران موجود در جزایر دریاچه ارومیه نیاز شدید به آب پیدا كرده اند كه آب مورد نیاز به وسیله گالن ها به جزایر منتقل می شود.

وی اضافه كرد: در مرحله نخست روزانه یكهزارو 500 لیتر آب در گالن های 30 لیتری و با استفاده از شناورها به جزیره اسپیر منتقل و در اختیار حیات وحش قرار می گیرد. عباس نژاد یاد آور شد: برای حل دایمی این مشكل، طرح هایی مبنی بر انتقال آب به وسیله لوله كشی در دست مطالعه است كه بعد از اتمام مراحل مطالعاتی آب مورد نیاز حیات وحش با لوله به جزایر منتقل خواهد شد. دریاچه ارومیه با پنج هزار كیلومتر مربع وسعت دارای 102 جزیره بزرگ و كوچك است كه 9 جزیره به دلیل داشتن وسعت زیاد محل زیست انواع پستانداران، خزندگان و پرندگان آبزی و كنار آبزی است. گوزن زرد ایرانی، قوچ میش ارمنی و كل از جمله مهمترین حیواناتی هستند كه در جزیره كبودان، اسپیر و اشك دریاچه ارومیه زیست می كنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها