داستان بزرگترین نقاشی دیواری جهان/تصاویر

کد خبر: 302353

در شهر نابلس در کرانه باختری رود اردن در فلسطین یکی از بزرگترین نقاشی‌های دیواری جهان در حال طراحی است که تاریخ مسئله فلسطین و اشغال این کشور را به تصویر می‌کشد.

داستان بزرگترین نقاشی دیواری جهان/تصاویر
فارس:در شهر نابلس در کرانه باختری رود اردن در فلسطین یکی از بزرگترین نقاشی‌های دیواری جهان در حال طراحی است که تاریخ مسئله فلسطین و اشغال این کشور را به تصویر می‌کشد. به گزارش پایگاه العربیه، در شهر نابلس در کرانه باختری رود اردن در فلسطین یکی از بزرگترین نقاشی‌های دیواری جهان به مساحت هزار متر مربع نقاشی می‌شود.
بنابر این گزارش، این نقاشی دیواری که بر روی دیوار شمالی ورزشگاه شهرداری این شهر و با حضور 25 هنرمند طراحی شد، تاریخ مسئله فلسطین و اشغال این کشور را به تصویر می‌کشد. مجدی محسن سخنگوی گروه هنری‌ای که این طرح را اجرا کرده با بیان اینکه قصد داریم این نقاشی در کتاب گینس ثبت شود، گفت: این دیوار دارای طولی 130 متری به ارتفاع 7 متر است که به نوعی چهارمین دیوار بزرگ جهان و بزرگترین دیوار در کشورهای عربی است.
وی افزود: 25 هنرمند فلسطینی از بخش‌های مختلف از جمله هنرمندان فلسطینی بیت‌المقدس بودند که بیش از یک ماه است که در حال کار بر روی این اثر هستند و حدود یک هفته دیگر نیز کار می‌برد.
یکی از هنرمندان این اثر با بیان اینکه روزانه هشت ساعت برای نقاشی این اثر کار می‌شود که 21 نقاش زن هستند، گفت: این کار تاریخ فلسطین و تاریخ زن فلسطین است و به نوعی می‌توان گفت این کار حکایت کاملی از سرنوشت ملت فلسطین است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها