حداقل قیمت عمره امسال اعلام شد

کد خبر: 304284

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در عمره سال جاری حداقل قیمت‌ها یک میلیون و 700 هزار و حداکثر 2 میلیون و 800 هزار تومان است.

فارس: سعید اوحدی در نشست خبری که امروز در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد با اشاره به کاهش قیمت‌های عمره سال جاری گفت: هر سال 3 دوره اعزامی به عمره مفرده وجود دارد دوره اعزام هادی در ماه‌های عادی سال، دوره ماه رجب، شعبان و رمضان که در این دوره قیمت‌ها در عربستان افزایش پیدا می‌کند و دوره اعزامی رمضان و اعزام‌های ویژه نوروز که قیمت‌ها در این دوره اعزام‌ها نیز بر اساس درجه‌بندی هتل‌ها متفاوت می‌کند.

وی ادامه داد: در موسم عمره سال 91 نسبت به سال 90، 36 درصد افزایش قیمت داشتیم اما خوشبختانه در سال جاری 15.6 درصد قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در دوره اعزامی رجب، شعبان و رمضان امسال به طور متوسط 11.4 درصد قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است و کاهش قیمت‌ها در ایام نوروز نیز به همین ترتیب می‌باشد.

وی افزود: در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان سال گذشته 33 درصد افزایش قیمت داشتیم که خوشبختانه امسال این اتفاق صورت نگرفت.

اوحدی خاطرنشان کرد: سال گذشته حداقل قیمت‌ها 2 میلیون و 157 هزار تومان بوده است و بالاترین قیمت 3 میلیون و 500 هزار تومان بود اما امسال با توجه به صرفه‌جویی‌ها و کاهش هزینه‌های انجام شده حداقل قیمت یک میلیون و 700 هزار تومان است و حداکثر قیمت‌ها 2 میلیون و 800 هزار تومان می‌باشد.

وی افزود: در گروه‌های قیمتی که با پرواز صعودی انجام می‌شود در مجموع 10 درصد قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است.

* صرفه‌جویی 60 میلیون دلاری در موسم حج امسال

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: 25 درصد مسکن عمره و حج به دلیل مشکلاتی که داشتند از گردونه خدمتگزاری خارج شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 6 میلیون دلار در حوزه مسکن عمره صرفه‌جویی شده است و در مجموع کل صرفه‌جویی‌ها و هزینه‌های کاهش پیدا کرده 60 میلیون دلار برآورد می‌شود که موفقیت بزرگی به حساب می‌آید.

* رشد 63 درصدی ظرفیت عمره نسبت به سال گذشته

اوحدی در خصوص ظرفیت عمره سال جاری گفت: در موسم حج بحث افزایش 50 تا 60 درصدی ظرفیت عمره با وزیر حج عربستان مطرح کردیم که خوشبختانه با این موضوع موافقت شد.

وی ادامه داد: امروز می‌توانیم اعلام کنیم که در حدود 60 تا 63 درصد ظرفیت عمره در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم افزایش ظرفیت را محقق کنیم باید دوره زمان عمره را کوتاه می‌کردیم که از 12 روز به 10 روز کاهش دادیم.

* اعزام‌های عمره از 15 ماه صفر آغاز می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص ثبت‌نام‌های عمره گفت: از روز چهارشنبه 6 آذرماه ثبت‌نام‌ها از 18 استان از طریق جراید کثیر الانتشار به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: پنج‌شنبه 7 آذر 10 استان دیگر و روز جمعه 8 آذر ثبت‌نام در استان‌های تهران، قم، قزوین و البرز آغاز می‌شود.

اوحدی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که اعزام‌ها از 15 ماه صفر آغاز شود و امیدوار هستیم سیستم ویژه الکترونیکی عربستان از اول ماه سفر باز شود که اگر این اتفاق بیفتد برنامه عمره ما نسبت به سال گذشته حدود 40 روز زودتر انجام می‌شود.

* افرادی که توانایی اعزام به عمره را ندارند می‌‌توانند فیش خود را واگذار کنند

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا سال گذشته انتقال فیش در عمره ممنوع بود و انتقال‌ها تنها در دایره بستگان سببی و نسبی صورت می‌گرفت.

اوحدی افزود: امسال توانستیم این مشکل را حل کنیم و با تشکیل کمیته‌هایی در استان‌های مختلف به ریاست رئیس سازمان حج و زیارت هر استان افرادی که توانایی اعزام به عمره را به هر دلیلی نداشته باشند می‌توانند با مراجعه به کمیته‌های مزبور برای انتقال فیش خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: برای اعزام امسال اولویت یک تا 300 را اعلام کرده‌ایم که برداشت ما این است این ظرفیت به طور کامل پر نشود و به طور مرتب ظرفیت‌ها را بررسی می‌کنیم تا در صورت تکمیل نشدن ظرفیت اولویت‌های جدید را اعلام کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها