پیشنهادهایی در قم برای بعد از زیارت/ ماهیگیری در برهوت

کد خبر: 504627

اسم قم که می آید ناخودآگاه اذهان به سمت بارگاه نورانی و ملکوتی بانوی کرامت و تقوا، حضرت فاطمه معصومه(س) می رود و حوزه علمیه ای که به اندازه یک تاریخ قدمت و برکت همراه خود دارد. در این سال ها اما قم پیشرفت های زیادی کرده و برای خوشگذرانی و گردش های کوتاه مدت ، مکان های گردشگری مناسبی را در خود جای داده. برای لذت بردن از این تفریحات متنوع و هیجان انگیز کافی است تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

پیشنهادهایی در قم برای بعد از زیارت/ ماهیگیری در برهوت
سرویس سبک زندگی فردانیوز؛ محمد علی شاطری: ذات تنبل و مقدمه چین ذهن آدمی همیشه به ما اینطور اجبار می کند که باید کلی برنامه ریزی و مقدمه چینی کنیم و یک صندوق عقب بار برداریم تا چند ساعت خوب و خوش و مفرح را به تنهایی یا در کنار خانواده بگذرانیم . حقیقت اما این است که این چیزها بهانه است و برای گذراندن چند ساعت شاد و لذت بخش مانعی به جز تنبلی و کسالت جلوی پای ما نیست. امروز تصمیم دارم مقاصد گردشگری و خوشگذرانی کوتاه مدت در شهر قم را برای شما معرفی کنم. اسم قم که می آید ناخودآگاه اذهان به سمت بارگاه نورانی و ملکوتی بانوی کرامت و تقوا، حضرت فاطمه معصومه(س) می رود و حوزه علمیه ای که به اندازه یک تاریخ قدمت و برکت همراه خود دارد. در این سال ها اما قم پیشرفت های زیادی کرده و برای خوشگذرانی و گردش های کوتاه مدت ، مکان های گردشگری مناسبی را در خود جای داده. برای لذت بردن از این تفریحات متنوع و هیجان انگیز کافی است تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.
سینمای چند بعدی و بازی در رنگین کمان
رنگین کمان
از حرم حضرت معصومه که به سمت جاده قدیم قم اصفهان حرکت کنیم، بعد از گذراندن خیایان صافئیه و بلوار امین به میدان ارتش می رسیم. نزدیک یک کیلومتر که از میدان ارتش فاصله گرفتید در سمت راستتان با شهربازی سرپوشیده رنگین کمان مواجه خواهید شد. در این شهربازی امکانات تفریحی و سرگمی برای سنین مختلف، از خردسال گرفته تا کهنسال فراهم شده. می توانید بچه ها را با اسباب بازی های موزیکال و حرکتی مشغول کنید و خودتان در طبقه بالا مشغول بازی مفرح بولینگ شوید. یا دسته جمعی تجربه جدیدی از سینمای چند بعدی را امتحان کنید. دراین سینمای چند بعدی علاوه بر حرکت و تکان های صندلی ها و سیستم صوتی دالبی پرولاجیک، و تصویر 3Dبا استفاده از افکت هایی همچون پاشیدن آب یا وزش باد فضای واقعی و هیجان انگیزی از فیلم های حادثه ای و چند بعدی را تجربه خواهید کرد. در قسمت بیرونی و حیاط این مجموعه امکان اسفاده از دو مجموعه سنتی و فست فود برای شما فراهم شده. در رستوران سنتی این مجموعه انواع غداهای سنتی مانند کوفته و کشک بادمجان و ... در دسترس شماست.
سورتمه سواری در بوستان علوی
سورتمه
اگر عشق هیجان و سرعت در سر دارید می توانید مسیر خود را به سمت انتهای بلوار غدیر و جاده قدیم اصفهان 8 کیلومتری ادامه بدهید تا در سمت چپ خود بوستان علوی را مشاهده کنید. در این بوستان تفریح هیجان انگیزی به نام سورتمه سواری به انتظار شما نشسته است. در تپه های بالای بوستان علوی مجتمع سورتمه سواری به تازگی افتتاح شده و با امکاناتی مدرن و به روز در دسترس شماست. تصور کنید سوار بر یک مونوریل یک نفره یا دو نفره از بالای تپه های این بوستان با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت سواری کنید و در پیچ های تعبیه شده در مسیر این بازی هیجان انگیز از این سو به آن سو پرتاب می شوید. البته زیاد نگران نباشید، ترمز سورتمه زیر دستان خودتان است و هروقت آدرنالین خونتان بیش از حد بالا رفت می توانید سرعت را کم کنید و از دیدن مناظر از ارتفاعی بالا لذت ببرید.
کارتینگ در مجموعه ورزشی پرشین
کارتینگ
لازم نیست مسیرتان را عوض کنید. در همان امتداد بلوار غدیر 4-5 کیلومتری اگر پیش بروید به یک هواپیمای غول پیکر رها شده در بیایان خواهید رسید. قرار است این هواپیما به زودی تبدیل به رستوران هوایی شود . از محل قرار گرفتن هواپیما که گذر کردید در سمت راستتان تابلوی مجموعه ورزشی تفریحی پرشین را خواهید دید. اینجا برای شما اوج سرعت و هیجان فراهم است. پیست مجهز کارتینگ با پیچ های متناسب و آسفالتی هموار و ماشین های کارتینگ مناسب انتظار شما را می کشد. می توانید به تنهایی یا خانوادگی از یک یا چند ماشین استفاده کنید و مشغول اتومبیلرانی تفریحی یا مسابقه با یکدیگر شوید. ضمنا اگر حرفه ای تر هستید بدانید که به مناسبت های مختلف در این مجموعه مسابقات کارتینگ با جوایزی وسوسه کننده برگزار می شود.
ماهیگیری و قایق سواری در دریاچه مصنوعی و مجموعه تفریحی ورزشی جوان
ماهیگیری
از انتهای بلوار امین به سمت میدان ارتش رفته و از طریق میدان شاهزاده جمال(ع) وارد رینگ کمربندی قم شده و به سمت میدان هفتاد و دو تن حرکت کنید. پنج کیلومتر جلوتر در سمت چپ خود تابلوی مجتمع تفریحی ورزشی جوان را خواهید دید. وارد مسیر فرعی شوید. کمی که جلوتر رفتید لطافت و خنکای نسیم روحبخشی که از روی آب دریاچه برمیخزد و بر جان شما می نشیند نوازشتان خواهد کرد. حالا از ماشین پیاده شده و برای تفریح و گردش آماده شوید. حالا چند گزینه مختلف پیش روی شماست. امکان دوچرخه سواری در محیط های مجزا برای خانم ها و آقایان تدارک دیده شده، قایق ها هم در کنار دریاچه با هزینه ای اندک برای قایق سواری روی دریاچه دست به سینه در اختیار شما هستند. از همه اینها جذاب تر اگر حس و حال و صبر لازم برای ماهیگیری را دارید و تا امروز فکر می کردید که امکانات لازم را نداشته اید وگرنه ماهیگیر قابلی هستید، می توانید از دکه های اطراف دریاچه لنسر و قلاب ماهیگیری را کرایه کنید و از ماهیگیری در حاشیه دریاچه لذت ببرید.
امیدواریم روز شاد و مفرحی را در قم داشته باشید. البته اگر ساکن قم هستید یا زیاد به این شهر مقدس سفر می کنید، ما در آینده پیشنهادهایی برای گشت و گذار در اطراف قم در اختیار شما خواهیم گذاشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها