این ۳ نوع کارمند سمی‌ باید اخراج‌ شوند

کد خبر: 525536

بعضی از کارمندان بهتر از بقیه هستند، ولی اگر کارمندی باشید که در اداره‌تان مشکل ایجاد می‌کنید چه؟ اینکه کارمند بسیار بدی هست به این معنی که آدم بد، تنبل یا ناموفقی باشد نیست. شاید شرایط مطابق شرایط و سبک کاری رئیسش نیست. در ادامه شما را با ۳ نوع کارمند سمی‌ که باید اخراج‌ شوند، آشنا می‌کنیم.

سرویس اجتماعی فردا: بعضی از کارمندان بهتر از بقیه هستند، ولی اگر کارمندی باشید که در اداره‌تان مشکل ایجاد می‌کنید چه؟ اینکه کارمند بسیار بدی هستید به این معنی که آدم بد، تنبل یا ناموفقی باشید نیست. شاید شرایط شما مطابق شرایط و سبک کاری رئیس‌تان نیست. در ادامه شما را با ۳ نوع کارمند سمی‌ که باید اخراج‌ شوند، آشنا می‌کنیم.

شاید در شغل و پیشه اشتباهی مشغول کار هستید. اگر احساس می‌کنید که کار مناسبی انجام نمی‌دهید، پس مهم است دلایل آن را دانسته و گام‌هایی برای اصلاح وضعیت‌تان بردارید. قبل از اینکه بتوانید آن را انجام دهید، شما باید قادر به تشخیص اینکه کارمند بدی هستید یا نه باشید.

۱- وقت شناس نیستند

چه ضرب‌العجل‌های مهم را فراموش کرده باشد، دیر به جلسه ملاقات رسیده یا در زمان‌های دلبخواهی به محل کار حاضر شود. این تأخیر‌های همیشگی به همه می‌فهماند که این چنین کارمندی به وقت با ارزش آن‌ها احترام نمی‌گذارد. از این رو مستعد اخراج است.

۲- همیشه عذر و بهانه می‌آورند

در واقع بهانه تراشی فرار از مسئولیت است، این در حالیست که اندیشه و مسئولیت پذیری، عامل متمایز کننده‌ی انسان و حیوان است. انسان به عنوان اشرف مخلوقات، باید در برابر اعمال خود مسئولیت پذیر باشد. اگر برای موفقیت‌ها به خود افتخار می‌کنیم، در مقابل، قصورات خود را نیز باید بپذیریم. اگر سر خود را مثل کبک در برف فرو کنیم، عواقب اشتباهات ما بیشتر خواهد شد. از این رو نمی توان با بهانه تراشی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد. چنین کارمندهایی نیز مستحق اخراج هستند.

۳- شایعه‌پراکنی می کنند

همه شایعات بد نیستند. با این وجود، وقتی پای دورغ‌های پست و حرف‌های بی‌اهمیت به میان می‌آید، از کسانی که شایعه‌پراکنی می‌کنند دوری کنید. این اتفاق تنها اعتبار شما را از بین خواهد برد. معمولا کسانی که شایعه پراکنی می کنند دیر و یا زود بین تمام کارکنان انگشت نما می شوند از این رو کار فرما ها برای اینکه انسجام گروه کاری خود را حفظ کنند مجبور به اخراج و یا تنبیه این گونه کارمند هستند.

در ادامه به دیگر عواملی که باعث اخراج یک کارمند از محیط کارش می شود بیشتر آشنا می شویم.

فکر می‌کند باهوش‌ترین فرد در اداره هستید

خوب است که اعتماد به نفس داشته باشید و احتمالاً در برخی از حوزه‌ها باهوش‌تر باشید، امّا هیچ کس دوست ندارد با همکار متکبر و مغرور کار کند، ولی مجبور نیستید خودتان را هم دست‌کم بگیرید.

باوری به اهداف و ارزش‌های شرکت‌ ندارد

فکر می‌کند اهداف شرکت‌تان مزخرف و مدیران شرکت هم احمق هستند.‌ نمی‌داند، شاید خودش درست فکر نمی‌کنید. چنین فردی بهتر است به جای پر کردن گزارشات روزانه به فکر یک شغل جدید با توجه به توانایی و خصوصیات خودش پیدا کند.

مدام در خواست می کند

در همه شغل‌ها مذاکره وجود دارد. باید کاملاً به دنبال بهترین حقوق، مزایا، ساعت کاری و ... و ذالک بهتر باشید. امّا اگر بدون اینکه ارزش و سودی برای شرکت‌تان به ارمغان بیاورید، مدام درخواست و مطالبه دارید، پس این می‌تواند نشانه بدی برای شما باشد.

کم‌کاری می‌کند

شما کار‌ها را در حد شکست خوردن انجام می‌دهید. کار‌ها را تنها به اندازه‌ای انجام می‌دهید که اخراج نشوید و تنها همین. اگر رئیس‌تان از شما درخواست کرد کار چالش‌برانگیزی را از راه دور کنترل کنید، از کوره در می‌روید. نمی‌توانید کسی را با این حرکات فریب داده و با این اخلاق کاری تنها روی شهرت و اعتبارتان ریسک می‌کنید. این چنین شرایطی شرایط را برای اخراج تان فراهم می کند.

هیچ اشتیاقی برای پیشرفت ندارد

به طور مثال شما کارتان را انجام می‌دهید، ولی به به آن افتخار نمی‌کنید. کاملاً از اینکه کارمند متوسطی باشید راضی هستید. در برخی از سازمان‌ها، شاید بتوانید سال‌ها دوام بیاورید. در برخی دیگر از سازمان‌ها احتمال این هست که با شخص دیگری که اشتیاق و علاقه‌ی بیشتری نسبت به شما دارد جایگزین شوید.

منبع: seminarema

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها